SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    God sommer mr og håper du kikker innom dann og vann 😌👍
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    God sommer mr og håper du kikker innom dann og vann 😌👍
    Takk det samme. Inne til lunsjpause etter å ha angrepet en tuja hekk som har fått dårlig stell en stund. Snøen har herja litt i vinter også. Svett og sulten nå !
    Ellers handler jeg inn maling og materialer for å male opp hus og garasje, samt skifte panel på sørveggen av huset osv. Skal ikke kjede meg i sommer for å si det sånn. :p
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.237
    Antall liker
    20.885
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Edie Brickell & New Bohemians

    Shooting Rubberbands at the Stars er et sjarmerende debutalbum (1988) jeg ikke har spilt på lange tider. Med Tambaqui dac'en er det som å høre en bra remaster. Paul Simon ble tydeligvis sjarmert også - han giftet seg senere med dama :)



    Vis vedlegget 1021393


    Vis vedlegget 1021397




    En liten anekdote......
    Da Microsoft lanserte Windows-95, var det tiden, hvor det blev tenkt mye på lyd og video.
    Godt gemt i en demo-mappe kunne man finne 2 videosnuter, en i "billig"-oppløsning og en i HQ, om
    du hadde nokk prosessorpower.
    Tok meg faen meg flere år, før jeg fannt ut av, at dette var Edie Brickell 🥰


    Hadde S...... Rubberbands......... på CD i mange år, og så en dag....
    da stod det jaggu en vinyl i en bruktshappe :love:

    L1010168.JPG
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.871
    Antall liker
    104.236
    Torget vurderinger
    23
    Litt for tidlig her nord i landet...
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.450
    Antall liker
    13.104
    Jøye meg runder Master drummer Danny Carey år i dag :)
    Det opptaket av ham når han spiller Pneuma er rått.
    Legg merke til hvordan han veksler mellom å ligger Justin (bass) og Dave (sologitar).
    Han har stålkontroll på gutta, og pisker dem fremover :cool:

    Det King Crimson tribute bandet tror jeg blir grise fett, men får vi dem hjem til oss på besøk?
    Under intervjuet oppstår en noe småklam episode hvor Adrian Belew breker i vei om alle bassistene de hadde inn på prøvespilling, hvor på Tony Levin en smule forbløffet utbryter "Var jeg på prøvespilling for å se om jeg passet inn i bandet?" Hvor på en litt snørrhoven Belew bekrefter dette.
    Jeg holdt på og kaste opp i kaffe koppen. Helsike Mr. Belew, du laget jo disse platene sammen med Tony Levin m.fl. Hvem ellers skulle spilt bass i denne "line upen"? KØDD! Dog tror jeg dette blir helsikes tøft. Steve Vai er for tiden i dyp dialog med Robert Fripp som takket nei til prosjektet.
    Skulle de spurt en annen trommeslager, så måtte det bli Gavin Harrison.

    Men siden vi nå skal hylle en ydmyk og god mann, så kan jeg varmt anbefale dette intervjuet på en liten time gjort med Rich Biato.
    Ordentlig nerdestoff, men helsikes interessant hvordan han fungerer som musiker, samt at du får innsyn i hans hang til gammelt analog synth stæsj.
    Når de tar for seg trommesettet som er satt opp nede i krypten hans, og hvordan han stemmer trommene i de forskjellige frekvensområdene, varierende skinntykkelse osv. DÆVEN. Og bare vent til han forteller om anlegget hjemme i stua opp i åsen i LA med ett fett glis om munnen ;)

     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Helt enig at å tenke på en annen bassist enn Levin i den settingen er helt absurd . De ender jo opp med 50% original besetning , men dette burde slett ikke bli noe dårligere enn originalen. Selvfølgelig noe annerledes , men Carey og Vai - blir jo ikke bedre enn det. 🎶

    De er booket for en USA turne , men vi kan jo håpe det gir mersmak og at de fortsetter å turnere videre.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.105
    Antall liker
    3.156
    Torget vurderinger
    2
    Under intervjuet oppstår en noe småklam episode hvor Adrian Belew breker i vei om alle bassistene de hadde inn på prøvespilling, hvor på Tony Levin en smule forbløffet utbryter "Var jeg på prøvespilling for å se om jeg passet inn i bandet?" Hvor på en litt snørrhoven Belew bekrefter dette.
    Jeg holdt på og kaste opp i kaffe koppen. Helsike Mr. Belew, du laget jo disse platene sammen med Tony Levin m.fl. Hvem ellers skulle spilt bass i denne "line upen"?

    Mulig jeg må se dette en gang til, men Belew refererer da vitterlig til 1979 eller 1980 da Levin spilte med Fripp og Bruford for første gang ? Høyst forståelig at Fripp så på det som en audition, det skal mere til enn "chops" for å passe inn i et band. Belew er en raring, men en litt kul raring synes nå jeg.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kan noen si meg hva de røyker på bakrommet i Oslo letter center ?

    Sendt fra Frankrike 3.mai - ankommet Oslo 6. mai. Sendt fra Frankrike igjen 15.mai ?





    1. Sendingen er sendt fra avsenderland.
      15. mai 2024 kl. 14:20
      Oslo Letter Center



    2. Sendingen er sortert og videresendt.
      6. mai 2024 kl. 13:58
      1470 Lørenskog



    3. Sendingen er ankommet mottakerlandet.
      6. mai 2024 kl. 13:56
      Oslo Letter Center



    4. Sendingen er sendt fra avsenderland.
      3. mai 2024 kl. 18:43
      Roissy Courrier International



    5. Sendingen er ankommet eksportterminal.
      3. mai 2024 kl. 17:43
      Roissy Courrier International

    6. Pakken er hentet og er under transport.
      3. mai 2024 kl. 16:43
      932440
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.309
    Antall liker
    6.580
    Sted
    Under stjernene
    Kan noen si meg hva de røyker på bakrommet i Oslo letter center ?

    Sendt fra Frankrike 3.mai - ankommet Oslo 6. mai. Sendt fra Frankrike igjen 15.mai ?





    1. Sendingen er sendt fra avsenderland.
      15. mai 2024 kl. 14:20
      Oslo Letter Center



    2. Sendingen er sortert og videresendt.
      6. mai 2024 kl. 13:58
      1470 Lørenskog



    3. Sendingen er ankommet mottakerlandet.
      6. mai 2024 kl. 13:56
      Oslo Letter Center



    4. Sendingen er sendt fra avsenderland.
      3. mai 2024 kl. 18:43
      Roissy Courrier International



    5. Sendingen er ankommet eksportterminal.
      3. mai 2024 kl. 17:43
      Roissy Courrier International

    6. Pakken er hentet og er under transport.
      3. mai 2024 kl. 16:43
      932440
    Sokker?🫣
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

    De må være godt innsyret med ett eller annet i så fall - jeg vil helst ikke vite hva når jeg tenker meg om. :ROFLMAO:

    Heretter kommer jeg til å belaste min London baserte datter (enda mer) med film / CD'er osv. Samler opp til hun kommer en tur eller en i familien reiser over . Billig (ofte gratis) frakt, ikke noe surr med posten eller noe som helst. Kjenner begeret er overfylt av alt rotet med posten her hjemme nå.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.075
    Antall liker
    87.239
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Naturen er så vakker og det er rart å tenke på at det ikke er lenge siden vi stod med snøskuffen og forbannet denne snøen! Ha en fin kveld og
    Feiring i morgen
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Naturen er så vakker og det er rart å tenke på at det ikke er lenge siden vi stod med snøskuffen og forbannet denne snøen! Ha en fin kveld og
    Feiring i morgen
    Ja , man setter ekstra pris på våren og sommeren etter en lang vinter . God 17. mai til deg også og dere som kikker innom tråden ! ☀🇸🇯🎶
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.259
    Antall liker
    5.741
    Torget vurderinger
    14
    Du fanger vårens vakreste eventyr på det vakreste Soundscape👍
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Lykke er en nymalt vegg klokken 8.30 på morgenen.

    Her gjelder det å komme solen i forkjøpet. Den er nådeløs i sydveggen resten av dagen - så jeg var i gang tidlig i dag.
    Prydepletreet dufter i morgensolen med en fornøyd summing av insekter.

    1.jpg
    2.jpg



     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Land of Chocolate

    PC anlegget står for musikken mens jeg rydder etter litt middag. Denne skiva er like original som coveret . Kom i mål med siste garasjevegg i dag også - så det går da fremover.

    land of....jpg


     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Hill Country Love

    Cedric Burnside var et nytt navn for meg. Men liker du autentisk Blues bør du sjekke denne . Stort nærmere røttene kommer man ikke i dag tror jeg.



    hill country love.jpg



     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Astrakan café

    Anouar Brahem treffer noen strenger i meg om jeg kan si det sånn. Annerledes for de fleste vil jeg tro, men jeg er ikke så mainstream i musikksmaken heller.

    Bør ut å jobbe garasje, men ræva er litt tregere å få i gir i dag kjenner jeg.


    anouar.jpg
    Anouar-Brahem-foto-Marco-Borggreve-11-scaled.jpeg
     
    Ble medlem
    29.04.2024
    Innlegg
    36
    Antall liker
    128
    Sted
    Polen
    Anouar Brahem har så utrolig mye bra. Har en spesiell forkjærlighet for Astounding Eyes of Rita, både albumet og sangen. Han er på bucket listen over artister jeg må få sett.

    Forresten ganske fin den plata han spilte inn med Garbarek og Hussain, men den kan bli litt enerverende hvis en ikke er i det rette humøret. Det fine med Brahem, synes jeg, er at så mye av musikken hans er akkurat passe «eksotisk» uten at det blir helt smalt og sært. Og innspillingene er jo bare helt nydelige.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Anouar Brahem har så utrolig mye bra. Har en spesiell forkjærlighet for Astounding Eyes of Rita, både albumet og sangen. Han er på bucket listen over artister jeg må få sett.

    Forresten ganske fin den plata han spilte inn med Garbarek og Hussain, men den kan bli litt enerverende hvis en ikke er i det rette humøret. Det fine med Brahem, synes jeg, er at så mye av musikken hans er akkurat passe «eksotisk» uten at det blir helt smalt og sært. Og innspillingene er jo bare helt nydelige.
    Samspillet til besetningen på Astounding.. er meget bra. Jeg så denne videoen tidligere i kveld . Har noe fra før - både på vinyl og CD , men på tide å kjøpe inn mer.
    (Hyggelig at du kikker innom forumet igjen også.)


     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.196
    Antall liker
    34.479
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Blir virkelig fint🤗

    gismo
    Takk for det gismo. Fargene er de samme som før , men det hjelper virkelig å friske opp etter noen år i vær og vind. Føler jeg får ny garasje igjen. Huset blir et større prosjekt, men det er bare å starte i ene enden, og ikke tenke på hvor mye man har igjen å gjøre. Og håpe værgudene gir meg noen uker til uten regn ila sommeren.

    Jeg bruker Butinox Futura 16 på veggene nå. Koster litt mer, men skal vare lenger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.871
    Antall liker
    104.236
    Torget vurderinger
    23
    - og når du er så godt i gang så kan du jo bare fortsette her hos meg 🤭 🤭 Holder både kaffe, Napoleon og leskende drikke! Har regnet ut at jeg klarer meg med kanskje 8 stk. 9 liters spann Futura 16...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn