Samsung tråden for brunevarer / forbrukerelektronikk

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.388
Antall liker
2.273
Sted
Nordland
Noen som har slitt med lyssensoren på Samsungs skjerm Q75Q85 (19-mod med ekstern elektronikk)? Siste uka har jeg sett at skjermen blir alt for lys. Feks. så har gressmatta på Carrow Road har ikke fått den grønnfargen den fortjener. Ser ut som om det er tåke.. Problemet har kun vært på dagtid. Jeg har store vinduer i stua, men de er nordvendt, så sola er ikke ett problem. Noen forslag?
 

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Innlegg
769
Antall liker
459
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Nå er det lenge siden sist jeg justerte tv'en, men mener man kan redusere spennet som lyssensoren kan justere lysstyrken med.
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.388
Antall liker
2.273
Sted
Nordland
Noen som har slitt med lyssensoren på Samsungs skjerm Q75Q85 (19-mod med ekstern elektronikk)? Siste uka har jeg sett at skjermen blir alt for lys. Feks. så har gressmatta på Carrow Road har ikke fått den grønnfargen den fortjener. Ser ut som om det er tåke.. Problemet har kun vært på dagtid. Jeg har store vinduer i stua, men de er nordvendt, så sola er ikke ett problem. Noen forslag?
Problemet har forduftet av seg selv.. Vel og bra, men jeg har erfart tidligere at syk elektronikk aldri blir frisk av seg selv. Uansett, kommer problemet tilbake, hørs vi😇
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.597
Antall liker
8.184
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Kan kanskje nevne at jeg kjøpte en Samsung OLED G8 til PC'n for en tid tilbake og at den var full av nykker. Med tilkobling via DP plukket den ikke opp signalet hvis skjermdriveren krasjet eller, nå og da, hvis jeg forandret resolusjon. Ved bruk av HDMI gikk skjermen i svart i ett minutt eller så med variable mellomrom.

Samsung kundeservice var til nøyaktig null hjelp og kunne åpenbart ingenting om produktet da jeg ringte dem. Det eneste relevante rådet jeg fikk var å levere den tilbake, noe jeg også gjorde. Med neste skjerm (fra annen produsent) var alle problemer borte.
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.388
Antall liker
2.273
Sted
Nordland
Samsung kundeservice var til nøyaktig null hjelp og kunne åpenbart ingenting om produktet da jeg ringte dem. Det eneste relevante rådet jeg fikk var å levere den tilbake, noe jeg også gjorde. Med neste skjerm (fra annen produsent) var alle problemer borte.
Litt bedre en "Null hjelp"😅

Håper du er fornøyd🥳
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.597
Antall liker
8.184
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Et forslag om levere produktet tilbake kvalifiserer ikke som hjelp i min bok. Heller som et "Fuck right off, vi bryr oss ikke" og i spesielt ikke som et insentiv til å handle fra sa mer merke igjen.

Veldig fornøyd med erstatningen, som har vært problemfri.
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.388
Antall liker
2.273
Sted
Nordland
Noen som vet hvordan man justerer opp volumet på optisk utgang på Samsung tv?
Jeg sliter litt med at volumet er litt lavt på min Hegel H360 når jeg bytter fra musikk til tv-titting. Kommer opp Marantz når jeg justerer lyden fra Hegel’n. Mulig det er grunnen🤷🏻‍♂️
IMG_8188.jpeg
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.982
Antall liker
22.115
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nei.
Jeg hadde den briljante idé å bruke optisk ut fra min Samsung tv inn i en Behringer DAC jeg hadde stående og videre balansert til et par små aktive JBL-monitorer. No dice. Volum er fast på optisk ut. Må få tak i en HDMI ARC til optisk ut-omformer for å komme videre med prosjektet.
 
Sist redigert:

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.388
Antall liker
2.273
Sted
Nordland
Nei.
Jeg hadde den briljante idé å bruke optisk ut fra min Samsung tv inn i en Behringer DAC jeg hadde stående og videreutvikle til et par små aktive JBL-monitorer. No dice. Volum er fast på optisk ut. Må få tak i en HDMI ARC til optisk ut-omformer for å komme videre med prosjektet.
Da legger vi den død🥳
 
Topp Bunn