LessLoss

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    @Sven_Palvig - Vibrasjon av elektronikk i hifiapprater kan måles da den kommer opp som en helt vanlig støykomponent med standard måleutstyr. Jeg har tilgode å se noen dokumentere dette som problem for moderne apprater som ikke nytter rør.
    Det der er vigtigt er, om det vil give en lydforbedring eller ej. Her må man til sidst bruge sine egne øre og lytte! Det er jo også en del af Hi-fi. Hvis man vil have super god lyd, må man nogle gange prøve noget nyt og lære deraf.

    Det er utroligt, at der er så mange negative kommentarer og sur stråling, når jeg nu skriver om mine glade lytte erfaringer. Og ja, jeg har et supergodt rum og et anlæg, hvor det nemt er at lytte forskel på forskellige ting.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.274
    Antall liker
    906
    Liten vits i å poste sine positive erfaringer imo.. Det kommer alltid noen som IKKE har hørt produktene selv (og som uansett har bestemt s g og ikke vil høre). De føler likevel trang til å idioterklærer stakkaren som bare deler sine positive erfaringer i beste mening ...

    Noen av oss har forlengst "oppdaget" Lessloss OG kunne proklamerte masse om hvor bra vi opplever produktene å være. Dette i direkte sammenliging med langt dyrere saker også. Kunne sagt mangt om C-mark strømkabler og Firewall 64 og 640x (en i kretsen her har DAC derfra også).

    Til trådstarter- stå på, test i vei og post erfaringene.Noen følger med OG tenker du gjør dette i aller beste mening. Artig med slike som Louis- bringer lydopplevelsen nærmere det egendfinerte nirvana. Kjør på😄
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.580
    Antall liker
    3.176
    Sted
    Oslo
    Taget fra LessLoss hjemmeside. :) Beskrivelsen af lydbilledet kan jeg sige mig enig med! Jeg har ikke noget med LessLoss at gøre end jeg har handlet hos dem.

    ......
    Den vanlige blandingen av tilsynelatende relevante fysiske betraktninger kombinert med påstander som ikke er knyttet til de fysiske betraktningene. For eksempel finnes det ingen begrunnelse for hvorfor disse "submålbare" vibrasjonene skulle ha den påståtte innvirkningen på lyden til anlegget.

    At noe er "submålbart" er jo festlig i seg selv, i en verden der vibrasjoner måles i den grad at man kan måle gravitasjonsbølger fra fjerne svarte hull.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.572
    Det der er vigtigt er, om det vil give en lydforbedring eller ej. Her må man til sidst bruge sine egne øre og lytte! Det er jo også en del af Hi-fi. Hvis man vil have super god lyd, må man nogle gange prøve noget nyt og lære deraf.

    Det er utroligt, at der er så mange negative kommentarer og sur stråling, når jeg nu skriver om mine glade lytte erfaringer. Og ja, jeg har et supergodt rum og et anlæg, hvor det nemt er at lytte forskel på forskellige ting.
    Poenget mitt er at når produsenten har potensiale til å bevise funksjon med målinger men likevel utelater dette spør jeg meg først hvorfor mangler dette?

    Og med alle luringene i dette markedet er det ikke lett å vite hvem man skal stole på. Faktum er jo at interesseforum som HFS fungerer som gratis reklameplattform uavhening hvor seriøst man opperer.

    Derfor virker det merkelig om ikke man også i slike tråder får belyse det man opplever som potensielle feil. Eller undrer hvordan andre har kommet fram til hvordan udokumenterte påstander egentlig fungerer. Det er jo ikke slik at noen av partene i diskusjonen legger en vaffel på høyttalerne og mener den skal gi forandring i lyden.

    Og når reklamematerialet for et gitt produkt beskriver jomfrufødsel og tar for gitt at leseren skal akseptere dette slik det står skrevet får en vente litt motbør når den andre parten vil forstå hvordan siden hans oppfatning av slike fenomen frem til nå skyldes naboen.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Liten vits i å poste sine positive erfaringer imo.. Det kommer alltid noen som IKKE har hørt produktene selv (og som uansett har bestemt s g og ikke vil høre). De føler likevel trang til å idioterklærer stakkaren som bare deler sine positive erfaringer i beste mening ...

    Noen av oss har forlengst "oppdaget" Lessloss OG kunne proklamerte masse om hvor bra vi opplever produktene å være. Dette i direkte sammenliging med langt dyrere saker også. Kunne sagt mangt om C-mark strømkabler og Firewall 64 og 640x (en i kretsen her har DAC derfra også).

    Til trådstarter- stå på, test i vei og post erfaringene.Noen følger med OG tenker du gjør dette i aller beste mening. Artig med slike som Louis- bringer lydopplevelsen nærmere det egendfinerte nirvana. Kjør på😄
    Tak skal du have. 😀 Glad for at du også har lyttet til LessLoss og hørt hvad det kan.
    Jeg skal have bestilt nogle net kabler fra LessLoss, og måske et XLR ballanceret kabel også. Det skulle være super godt.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.399
    Antall liker
    3.802
    Torget vurderinger
    1
    Less brain Loss money.
    At det samme firmaet har så utrolig mange løsninger, på så mange problemer og ikke minst forskjellige frekvenser og utfordringer er jo et lite faresignal og ikke minst et hint i seg selv.. All denne trevirken på bruk direkte i 230V utstyr er også bekymringsfullt, og viser til at de ikke bryr seg hverken om forskrifter eller din sikkerhet. Slike folk mangler skrupler og selger gjerne hva enn det skal være for å få klørne i pengene til hvem som helst. Man har jo et ord for akkurat dette, selgere.

    Imens man snakker om ting man egentlig ikke trenger flere av, klokker. Jeg har noen klokker fra før, kjøpte to til som jeg ikke trenger sånn egentlig igår. Hvorfor? Fordi man er mann og har mer en lidelse foran rasjonell tankegang! Kabler og krimskrams irundt hifien er akkurat det, bling og ikke noe som er en forbedring annet enn utseendet i eget hode. Hverken parametre på teoretisk eller praktisk er kjente og heller ingen er interesserte i å vite disse og går kun etter utseendet og reklame heftet om det sier noe morsomt teknisk som man heller ikke skjønner noe av, håndlagd ja såklart må man ha håndlagd! Akkurat det samme gjelder klokker, man prøver den på og tiden vises akkurat like godt på en Casio til noen hundrelapper som er masseprodusert i kina på en time sammenlignet med en håndlagd Rolex til noen hundre tusenlapper som tar et halvår. Så var det hvor mye man føler man må bruke da, for at det skal være god nok kvalitet på jåleriet. Morsom greie for noen og blodig alvor for andre, kabeldebatter ender alltid opp med samme konklusjon og jåleriet vinner foran hva som helst annen logisk rasjonell tankegang.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Det flotte med denne hifi-verden er jo at man kan kjøpe hva enn hjertet begjærer. Vi er jo alle der.

    Men om man nå i den beste mening er på jakt etter den aller beste lydopplevelsen:
    Man skulle jo tro at det var lurest å faktisk bare med en gang kjøpe et bra hifi-anlegg, fremfor å starte med noe dårligere greier som tydeligvis trenger spesielle kabler, føtter, plugger ++ for å gi den beste lydopplevelsen?

    For om disse spesielle kablene, plugene, føttene++ gir anlegget alle disse forbedringene, så kan jo ikke anlegget ha vært bra fra starten av? :unsure:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.274
    Antall liker
    906
    At jeg ikke har tenkt på det FØR🙄.......
    Takk for tipset👍
    K
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    993
    jeg vet ikke om Steen Duelund hadde gitt aksept på desse produktene, om de så hadde ull og linolje.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jeg tør godt spå at det giver en forbedring :ROFLMAO:
    Nu har jeg lyttet til et LessLoss Classic på min DAC og derefter på Stellar og ja, der var betydelig forskel! Der sad før og nu et rigtig godt AudioQuist Dragon High Current net label.
    Så jeg forventer en stor forbedring og så har jeg købt 4 styk. Så det rykker. Det bliver så spændende og også at lytte til dem under til spilningen, hvordan formoder jeg, at der vil dukke flere ting op i lydbilledet. Ting der ligger gemt, og når så støj forsvinder, dukker der ting op.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    jeg vet ikke om Steen Duelund hadde gitt aksept på desse produktene, om de så hadde ull og linolje.
    Jeg er sikker på, at Steen ville have glædet sig over, LessLoss engagement. Steen Duelund foretrak guld over rhodium. Rhodium er en dårlig leder.
    LessLoss sammenligner lyden fra forskellige ting. Ting der er på grænsen til det umulige måske. Sætter måske net brønd stik sammen i række på 30 styk. En række i guldbelagt og en række i rhodium. Guld bliver så valgt ud som det bedste lydende af de to materialer.
    LessLoss foretrækker træ i stedet for aluminium. Det gjorde Steen Duelund også. Jeg har også forstærkere, der var med trækabinet tidligere.


    "(6) There is no plastic at all; instead, C-MARC™ wire and cables are insulated with tightly braided, 100% natural, gassed, and macerated cotton fibre with double coverage for added protection. This results in a very lightweight, highly flexible, natural-sounding product with today's best performance characteristics for delicate audio applications with an enormous signal-to-noise ratio."
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Introducing C-MARC™. A new generation of high-performance wire and cable, well equipped to deal with todays over polluted electromagnetic environment.

    C-MARC™ is a new type of Litz wire. C-MARC’s noise reduction is based on the bucking coil method using two counter-polarised coils. Every strand's clockwise turn aligns with a corresponding counter clockwise turn of precisely mirrored diameter and step. The two, resulting counter-polarised coils are mutually superposed. A second-scale fractal replication of the already bucking coils is then repeated. Through electrical cancellation of the induced noise, C-MARC™ provides an enormous signal-to-noise ratio in today's demanding audio environment.

    Entropic Process: A LessLoss technology most profound
    Pictured below is the new insignia of the ultimate LessLoss achievement. When you see this symbol, you can rest assured that sonics don't get any better than this!



    We have been investigating the mysterious burn-in phenomena for the past 20 years, following it very closely and learning ever more about it. Finally, we have figured out a way to actually use it in the design of an actual product. This has been on our creative minds ever since day one when we first experienced burn-in decades ago. But the secret within has remained elusive to us—until now!

    This does not mean we have abolished all initial changes in sound quality. It only means we have developed the means and methods to accelerate it—pre-prime it, so to speak—to the point where, in your first two weeks of listening, you might go through some 200 years of regular burn-in. The burn-in process has not been disposed of by us but rather put into overdrive in order to serve listeners even better! This is the genius of our new Entropic Process.

    To fully comprehend the concept behind it, prerequisites are in order.
    If you have never experienced any strange burn-in effects…you will not yet know that of which we speak. The strange burn-in effect remains, undoubtedly, the most mysterious of all aspects involved in high-end audio. Appreciated, experienced, and accepted by thousands, yet understood by none, it remains an uncracked code of mystery which has represented a strange bottleneck to designers until now. Sometimes it is a cause of ridicule, but sooner or later everyone experiences it…and suddenly that voice of ridicule is noticeably quiet.

    What is burn-in?
    Burn-in is a strange phenomenon in which newly made gear or cables go through a series of inexplicable initial transitional phases in terms of performance. One day the sound may be brittle and coarse; another day the sound may be rubbery and elastic. One may experience phases of bass-heavy submersion as if one is under water, then periods where one feels the bass is too weak or not in balance with the mids and treble. Eventually, these two extremes converge into a balanced, stable performance, a mature and pleasant tonal balance.

    This process is dependent on two things.

    First, much depends on total system transparency. If the system has deep flaws, such as being located in a room with ceramic tiles and many exposed glass windows, of course an acoustic echo chamber like that will mask such effects greatly. However, if the system is set up well in an acoustically well-organized space, you'll hear the flaws with ease.

    Secondly, it depends on how sonically neutral the fresh product actually is. If it is severely skewed in some arbitrary tonal direction, it will be more difficult to sense just what is going on in terms of this burn-in process. An example of this is found in multi-strand copper conductors with silver plating. But if a product is a sonic giant in terms of its ability to present exactly what is taking place in the recording, without editorialising, one will hear huge burn-in swings initially.

    It is most likely that LessLoss products present exactly the same changes that any new wire goes through. The only difference is that C-MARC has such a fantastically low noise floor that one can more readily perceive and experience these large burn-in swings because so much more detail is exposed to the listener than usual. It goes without saying that you simply cannot have it both ways: you cannot expect a totally transparent cable to reveal real data on a recording that won't simultaneously also reveal a much deeper underlying physical aspect of burn-in as it matures and settles in performance. The performance is the ability to show more and more minute changes in signal. This also must mean, at the same time, that it will show more and more minute changes in whatever actually constitutes burn-in (molecular structure re-alignment or something…? sorry, we haven’t solved everything!).

    And a mystery it is and remains.

    But we have made a HUGE step in accelerating it.
    If, before, you experienced the infamous ‘roller-coaster ride’ of settling and opening up, now it will be a supersonic rocket launch with G-forces you had better be prepared for. After the rattling of instruments, mind, muscle and bone, the view, once in orbit, of that rarefied silent cosmos, is really worth the patience. Burn-in time is not necessarily longer or shorter…it is just more intense.

    Both the C-MARC™ power cable and C-MARC™ Entropic Process power cables are superb performers. It takes us 18 hours to make the C-MARC™ power cable and no less than 30 hours to make the Entropic Process version.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Det ser ut som du er all-in på denne produsenten.
    Synes det er på sin plass å spørre:
    Får du noen form for fordel ala rabatt, eller annet for all denne positive omtalen du legger ut?
    Godt spørgsmål! Men nej, det gør jeg ikke. Jeg synes bare, at andre skal opleve noget af det samme. Selv lærte jeg det at kende ved to venners omtale til mig, der gjorde mig nysgerrig. Jeg har en masse gode AudioQuist net kabler, som nogle af bliver erstattet af LessLoss. Se det lille runde billede.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Ja for all del, morro at du selv er fornøyd.
    Men du ser kanskje hvorfor jeg spør?:
    -I innlegg #61 legger du ut direkte markedsføring/text fra produsenten.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Thomas jeg har jo lyttet til det grundigt. Jeg har anlæg og rum der nemt afslører forskel på lyden.
    Men jeg giver en oprigt beskrivelse når jeg har lyttet net kablerne.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Jamen det er jo som det plejer: En forbedring hver eneste gang og du forvneter det allerede inden du har modtaget det, så er det 100% sikkert at det bliver en forbedring.
    Med mindre en anden skifter kablet uden din viden
    Man bliver så træt :sleep:
    Thomas lad nu være med at være så negativ. Jeg har jo lyttet og først var det de LessLoss Equipment feet Bindbreaker, der giver så meget for pengene. Dem er jeg glad for. Prøv at købe nogle! Kunne være at du også ville blive begejstret. :) (y) :cool:
    Derefter lidt net kabler fra LessLoss.
    Og så nyt besøg og lytning til en del net kabler og hvor var det godt.
    Og så kommer de nye kabler nok meget snart, og jeg kan formodentlig bekræfte det, at det ikke har været nogen illusion. Vi var flere der hørte det og ja, de er gode. Net kabler og Bindbreaker.
    Thomas lad være med at tvivle, men prøv selv. (y) ;)
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.274
    Antall liker
    906
    Thomas jeg har jo lyttet til det grundigt. Jeg har anlæg og rum der nemt afslører forskel på lyden.
    Men jeg giver en oprigt beskrivelse når jeg har lyttet net kablerne.
    Lykke til🤞💪jeg VET hva C-mark nettkabler har bidratt med i flere oppsett.......👋😁
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.274
    Antall liker
    906
    Er det en slags degradering av lyden?
    Vil vel noen sikkert kunne hevde Andre at det ikke er noen forskjell. Så er meg belært at forskjellene vi opplever er knyttet til at vi har for dårlig utstyr (bra at kjærringa ikke tilhører DEN gruppa)

    Jeg blir likevel overrasket om det ikke postes flere positive opplevelser her✌

    Livet er for kort til å "krangle" om kablers betydning for opplevd lydgjengivelse fra husalteret. Det som ER sikkert, er at det aldri blir enighet om dette (heller), verden er jo full av krig........
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Vil vel noen sikkert kunne hevde Andre at det ikke er noen forskjell. Så er meg belært at forskjellene vi opplever er knyttet til at vi har for dårlig utstyr (bra at kjærringa ikke tilhører DEN gruppa)

    Jeg blir likevel overrasket om det ikke postes flere positive opplevelser her✌

    Livet er for kort til å "krangle" om kablers betydning for opplevd lydgjengivelse fra husalteret. Det som ER sikkert, er at det aldri blir enighet om dette (heller), verden er jo full av krig........
    Men er du ikke enig i at om det er slik at alle disse kablene, pluggene og føttene fra dette lessloss-merket stadig gir bedre lyd, så kan jo ikke anlegget ha vært bra fra starten av?
    Det at et anlegg skulle la seg påvirke av sånnt, er vel ikke tegn på kvalitet? :unsure:

    Derfor mitt forslag om at man kanskje heller burde skaffe/bygge seg et bedre anlegg for de gode musikkopplevelsene.
    -Om du velger å ta innspill som noe negativt/belærende er jo ditt valg selvsagt. Dette er jo et forum, diskusjonens sted.:cool:

    Men jeg skal være ærlig; de powerkablene var ordentlig fancy!👏
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Powercon, alle apparater vil kunne gøres bedre. Men det skal også hænge sammen økonomisk. Tro mig, jeg har gode apparater, og med de fødder giver det bedre lyd. Net kabler er en del af strømforsyningen og de påvirker lyden så meget.
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    445
    Antall liker
    1.065
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    1699092719899-1829835232.jpg


    Disse LessLoss ledninger ligner noget der er set før. Det tre-tvundne, "billige". Det bliver væsentlig dyrere af at blive flettet. Korrekt fase sikres med to farvet stik, Hvid til Højre eller Hvid mod Himlen. Dette kabel gør en meget stor forskel på lyden, ja faktisk 100%. Når det ikke er sat til, er der absolut INGEN lyd...

    :LOL:

    M
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.167
    Antall liker
    17.271
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Finnes det en grense for hvor bra en kabel kan bli? Lessloss betyr mindre tap. Skal en følge denne tanken, må en spørre seg om hvor stort tap er det i en standard kabel. Da tenker jeg an heller må jage lossfree fremfor less loss, eller er det noen som mener at kabel kan yte mere enn loss free?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Powercon, alle apparater vil kunne gøres bedre.
    ....
    Ja, der er vi helt enige!
    Dette er jo en av grunntankene i all utvikling, alltid tenke på hvordan man kan gjøre noe bedre/lettere/raskere, etc. Me like! (y)

    Men tror du ikke at denne utviklingen er naturlig å tas i det elektriske utstyret/modulene/høyttalerene av produsentene?
    Hvorfor aksepterer du som kunde at du må bruke mange tusen av dine danske kroner på å kjøpe kabler/føtter++, for at anlegget ditt skal gi max bra lyd?
    Har ikke du betalt mange nok penger for å få maksimalt ut av de produktene du har i anlegget ditt?

    For om du aksepterer at lossless produktene forbedrer det utstyret du har, så er jo ikke utstyret du har bra (aka kunne vært bedre)?.
    Hva tror du eks PS Audio svarer om du sender de en email og spør om du trenger en powerkabel++ fra lossless, for at poweramp'en skal gi deg best lyd?:unsure:
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.851
    Antall liker
    1.697
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Udgangs trafo erne i PS Audio DirectStream DAC mrk. 1 var planlagt til at have en bestemt udgangs trafo, men det blev der ændret på til et lidt billigere. Det valgte mange at modificere til den der var planlagt. Den sidder i den nye mrk. 2.
    Der er blevet diskuteret rigtig meget på PS Audio debatside om netop modifikationer. Også kabler dertil.
    Alt kan gøres bedre og fødder det kan folk nemt selv gøre, hvis de ikke er så konservative og ikke vil ændre på noget. Og turde prøve noget nyt...
    Skulle jeg skifte apparat en dag, vil jeg bruge mine egne dyrt indkøbte net kabler, og jeg er ikke interesseret i, at der skal medfølge et dyrt et.
     
    Sist redigert:

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Akkurat for PS Audio sine produkter, så er det interessant hva PS Audio selv sier om disse "forbedringene" folk gjør med føtter og kabler++.
    -Eller er det rett og slett slik at PS Audio ikke vet hva de holder på med?
    Jeg synes du skal spørre dem om akkurat det. ;)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.160
    Antall liker
    20.635
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    alle apparater vil kunne gøres bedre. Men det skal også hænge sammen økonomisk
    Du modsiger således din egen logik.
    I stedet for at bruge 1000 efter 1000 af kroner på alt muligt dilldall, hvorfor så ikke investere
    i et bedre produkt fra starten af???
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    841
    Antall liker
    422
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Akkurat for PS Audio sine produkter, så er det interessant hva PS Audio selv sier om disse "forbedringene" folk gjør med føtter og kabler++.
    -Eller er det rett og slett slik at PS Audio ikke vet hva de holder på med?
    Jeg synes du skal spørre dem om akkurat det. ;)
    Paul og PS Audio vet godt hva de holder på med!
    Hvorfor har de ellers egne strømkabler, og regeneratorer, hvis de mener at sine egne produkter ikke kan forbedres?
    Paul har sagt at strømkabler har betydning, dette er noe han «prediker» i sine videoer, og at de bruker Audioquest.

    Lessloss er vel ikke de som er verst «i klassen», der synes jeg at det er mange gode kandidater, som Synergistic Research, Nordost, Transparent eller Audioquest.

    Noen kabler bruker skjerming, Supra som jeg bruker gjør det, og fletting, som Lessloss bruker, gjør vel noe av den samme funksjonen angående fjerning av støy?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    993
    Paul og PS Audio vet godt hva de holder på med!
    Hvorfor har de ellers egne strømkabler, og regeneratorer, hvis de mener at sine egne produkter ikke kan forbedres?
    Paul har sagt at strømkabler har betydning, dette er noe han «prediker» i sine videoer, og at de bruker Audioquest.
    som de her? mye penger for ingen gevinst.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.399
    Antall liker
    3.802
    Torget vurderinger
    1
    Paul og PS Audio vet godt hva de holder på med!
    Hvorfor har de ellers egne strømkabler, og regeneratorer, hvis de mener at sine egne produkter ikke kan forbedres?
    Paul har sagt at strømkabler har betydning, dette er noe han «prediker» i sine videoer, og at de bruker Audioquest.

    Lessloss er vel ikke de som er verst «i klassen», der synes jeg at det er mange gode kandidater, som Synergistic Research, Nordost, Transparent eller Audioquest.

    Noen kabler bruker skjerming, Supra som jeg bruker gjør det, og fletting, som Lessloss bruker, gjør vel noe av den samme funksjonen angående fjerning av støy?
    p(aul)saudio er i samme bransje som lossless, snakker mye tull og er ute etter penger uten å vite hva produktene egentlig gjør. Lage eventyr historier og forvirring er det viktigste, det er det som selger!
     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    841
    Antall liker
    422
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    @ufo Vi er vel mange her på sentralen som har sett videoene fra ASR på YouTube, og videoene der han og Paul diskuterte dette her.
    Paul driver butikk, og selger vel ganske bra, verden over.
    Om de mener at sine produkter kan forbedres med dyre strømkabler og regeneratorer, så blir de vel glad om kundene tror på det, og kjøper disse produktene.

    Om @Sven_Palvig mener at Lessloss gjør mirakler, så er jo det bra.
    Selv har jeg tro på Isoacoustics sine dempeprodukter, siden de kan faktisk reduserer vibrasjoner.
    Kabler bryr jeg meg mindre om enn før, siden jeg nå kan «tweake» lyden med romkorreksjon, mye mer enn mine kabler kan gjøre.
     
    T

    ThomasH2Y

    Gjest
    Jeg mener at det er så enkelt at hvis der er en forskel så kan den også måles.
    Men en måling der viser en forskel der f.eks ligger 70 db under niveauet, vil på ingen måde kunne høres
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.399
    Antall liker
    3.802
    Torget vurderinger
    1
    Tak skal du have. 😀 Glad for at du også har lyttet til LessLoss og hørt hvad det kan.
    Jeg skal have bestilt nogle net kabler fra LessLoss, og måske et XLR ballanceret kabel også. Det skulle være super godt.
    Hva om disse lessloss produktene FORVERRER lyden da!!!???
    Har du da for dårlig utstyr i utgangspunktet? Jeg skjønner ikke helt tankerekken her, det var vel akkurat det samme med disse audioqiest kablene også før du byttet til de. Om du bytter fra ll til aq, så blir lyden verre? Eller får du igjen en forbedring? Som sagt, det er mye som skjer i toppen med hormoner ved kjøp av nye produkter der menn er mer utsatt enn damer.
    Fantastisk hvordan enkelte syr sammenhenger uten samhørighet sammen når det kommer til lyd.

    Icepower har jo et meget godt stykke igjen for å ta igjen de beste på forvrengning også skal jo nevnes, dette får du IKKE fikset med en kabel uansett... Icepower moduler koster fortsatt bare 4-5K for de dyreste, Purifi litt dyrere på hele 8-9K pr modul.
    Er ikke dyrere bedre da!? Icepower kommer til og med ferdig sammen med integrert PSU fra fabrikk! Hva tror du Icepower sier om kabler? Det er jo de som faktisk lager forsterkeren, det er ferdig PCB som alle kan slenge i en skoeske om de ønsker det og den funker der også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn