Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Og jeg som nettopp har kjøpt Sony CDP-CX350🤣
    Hvilken harddisk er anbefalt på denne da? 2Tb for lagring av cd samling ca 300 til 400 stk
    Jeg tenker kun å bruke den til cd samling Spotify og radio. Har allerede RME Adi 2 dac fs, som brukes som equalizer og dac
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.895
    Antall liker
    5.861
    Torget vurderinger
    1
    Og jeg som nettopp har kjøpt Sony CDP-CX350🤣
    Hvilken harddisk er anbefalt på denne da? 2Tb for lagring av cd samling ca 300 til 400 stk
    Jeg tenker kun å bruke den til cd samling Spotify og radio. Har allerede RME Adi 2 dac fs, som brukes som equalizer og dac
    2TB holder vel til ca 3000+ album hvis lagret som FLAC.
    1TB bør holde til ca 1500+ album hvis lagret som FLAC

    WAV vil ta dobbelt så stor plass, så da blir det halvparten av tallene ovenfor.
     

    s2a

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2004
    Innlegg
    77
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    9
    Hva tenker folka angående den strømforsyningen som linkes til...?
    Tenker i forhold til garanti osv...
    Hei. Det kommer nå en versjon med denne strømforsyningen innebygget, så da løser vel problemet seg med garanti hvis den blir tatt inn til Norge😉
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.895
    Antall liker
    5.861
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Det kommer nå en versjon med denne strømforsyningen innebygget, så da løser vel problemet seg med garanti hvis den blir tatt inn til Norge😉
    Hvor har du dette fra?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.195
    Antall liker
    10.744
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er nok ikke fabrikkgaranti men garanti fra audiophonics dersom den er kjøpt via audiophonics og/eller de har foretatt PSU skifte.
    The EverSolo DMP-A6 / DMP-A6 Master Edition warranty becomes null and void if the power supply is removed or replaced.

    To maintain the validity of your warranty, if you have already purchased an EverSolo DMP-A6 / DMP-A6 Master Edition from Audiophonics, we offer to carry out the installation for you, in our workshop. You will be invoiced a fixed fee for this operation, which will be communicated to you by e-mail. To do this, please contact us via the contact form, "Pre-sale" tab, "Technical information - Advice" section.

    If you'd like to purchase an EverSolo DMP-A6 Master Edition with LPS-A6 power supply and SSD pre-assembled, plus remote control included, please visit the product page EverSolo DM-A6 Master Edition Upgrade.
     

    s2a

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.10.2004
    Innlegg
    77
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    9
    Det er nok ikke fabrikkgaranti men garanti fra audiophonics dersom den er kjøpt via audiophonics og/eller de har foretatt PSU skifte.
    Leste nok ikke alt ser jeg🙈 strømforsyning blir montert av Audiophonics. Så da er den oppgraderte versjonen ikke Eversolo sin egen. Beklager.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.751
    Antall liker
    36.008
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå er det veldig stille rundt dette produktet her inne☕ Er dere som har kjøpt fornøyde?
    Absolutt, angrer ikke i det hele tatt. Flott produkt som bare blir bedre og bedre.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.634
    Antall liker
    5.506
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Er nok stille fordi de bare funker :)
    Veldig fornøyd med min!
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Veldig fornøyd, spiller masse musikk.
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    3.157
    Torget vurderinger
    3
    Ypperlig produkt - spiller jo alt av filer jeg har på hdd- iso imig- dsd- Flac osv - streamer uten problemer- nye oppdateringer- nøytral lyd i den forstand at den bidrar ikke med å fremheve deler av frekvensgangen som jeg finner irriterende - ubehagelig og mister lysten på å lytte . app som fungerer - et av de bedre hi-fi kjøp her hos meg . 😃🎶
     
    Sist redigert:

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    Jeg ser at flere her beskriver lyden fra Eversolo DMP-A6 streameren som "nøytral lyd". Hvordan avsløres dette i anlegget ? Er man da sikker på at anlegget man har gjengir kildene 100% nøytralt ? Jeg har samme innspillinger på CD, Vinyl og streaming fra Roon fra mitt eget cd bibliotek, og samme CD fra Roon /Qobuz. Her er det nyanser og lyd-forskjeller av det som til slutt kommer fra mine høyttalere..Hvordan kan jeg da plukke ut det som låter mest "nøytralt" , dvs. korrekt i forhold til hvordan dette er innspilt? Jeg bare lurer...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.751
    Antall liker
    36.008
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ser at flere her beskriver lyden fra Eversolo DMP-A6 streameren som "nøytral lyd". Hvordan avsløres dette i anlegget ? Er man da sikker på at anlegget man har gjengir kildene 100% nøytralt ? Jeg har samme innspillinger på CD, Vinyl og streaming fra Roon fra mitt eget cd bibliotek, og samme CD fra Roon /Qobuz. Her er det nyanser og lyd-forskjeller av det som til slutt kommer fra mine høyttalere..Hvordan kan jeg da plukke ut det som låter mest "nøytralt" , dvs. korrekt i forhold til hvordan dette er innspilt? Jeg bare lurer...
    "Nøytralt" er et meget vanskelig når det gjelder lyd hvis en bare bruker ørene.
     

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    533
    Antall liker
    1.077
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Kan jeg koble meg direkte til Eversolo DMP-A6 via Qobuz appen fra Windows(samme som Spotify connect)? Eller lar det seg bare gjøre via en app på telefonen?
    Eller er det en app til Windows?
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    522
    Antall liker
    819
    Torget vurderinger
    8
    "Nøytralt" er et meget vanskelig når det gjelder lyd hvis en bare bruker ørene.
    Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...

    Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.004
    Antall liker
    51.672
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kan jeg koble meg direkte til Eversolo DMP-A6 via Qobuz appen fra Windows(samme som Spotify connect)? Eller lar det seg bare gjøre via en app på telefonen?
    Eller er det en app til Windows?
    Nei, du må via eversolo.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.751
    Antall liker
    36.008
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...

    Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
    Ordet nøytralt er et meget vanskelig i denne hobbyen. Enig i at det ordet gir meg null i forhold til hvordan det låter. Og for min del personlig så er det heller ikke det jeg jobber mot, hverken på jobb eller i denne hobbyen.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.819
    Antall liker
    8.235
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...

    Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
    Den nøytraliteten har ikke vært påvist i form av måling, men i form av lytting. Det har vært ganske gjennomgående på de 5-6 testene jeg har sett. Det har da vært snakk om at via Eversolo sin DAC, så har lydbildet blitt opplevd friskere, mer nøytralt og "på" - kontra de andre streamerne det ble sammenlignet med.
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.182
    Antall liker
    6.740
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    DMP-A6 er nok (som de fleste andre streamere) såpass nøytral i lyden at hvis man opplever lydbildet som mørkt, varmt, lyst, skarpt eller andre beskrivelser - så er dette et resultat av egenskaper i høyttalere eller andre komponenter, ikke streameren.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.398
    Antall liker
    3.801
    Torget vurderinger
    1
    Du mener da at "nøytral lyd" kan måles, heller..? Jeg oppfatter "nøytral lyd" som lyd fra en innspilling/mastering som ikke blir farget i noen deler av frekvensområdet når den avspilles over anlegget hjemme. Hvordan kan en da vite hvordan den opprinnelige master låt ( låt denne "nøytralt"??) i studio før den ble utgitt på markedet? Det er mange utgivelser jeg har vært innom som jeg slett ikke vil karakterisere som nøytrale. (for mye/for lite i forskjellige frekvensområder) Men jeg vet jo ikke heller om mitt oppsett låter helt nøytralt...

    Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
    Du nevner det jo selv, det kan være forskjeller på master. Det kan like gjerne være større forskjeller på master enn avspillingsutstyr til tider.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.572
    Mitt poeng med dette er at det sier meg egentlig lite at DMP-A6 låter nøytralt. Det som er min erfaring og er viktig for meg etter å ha brukt flere streamere i forskjellige prisklasser , er forskjellen på hvordan disse gjengir bla. små detaljer i opptaket som bruk av klang/effekter , opptaksrommet, størrelse på konsertlokale, 3D og størrelsen på hele lydbilde.
    Begrepet nøytral brukt til å beskrive lyd er vel forstått som at ingen deler av frekvenspekteret fremstår som fremhevet eller mangelfult. Mulig ballansert er bedre måte å beskrive samme?

    Det er vel også slik at det er få innspillinger hvor lydtekniker har forsøkt å lage et nøytralt opptak. Mer korrekt vil kanskje være at man forsøker skape et ballansert opptak hvor man forsøker omgå akkustiske problemer og få instrumenter til å passe sammen i frekvenspektrum slik at det blir plass til alle på en tydelig definert måte.

    Ellers er vel alle de andre aspektene du beskriver å regne som en synegieffekt sammen med resten av anlegget og lytterom. I hvertfall tenker jeg aldri på at enkeltkomponenter besitter slike egenskaper alene. Det sagt, nedenfor er litt bensin til bålet.

    I helgen ble jeg underholdt av Amir som slaktet Chord sin Hugo M Scaler og Rob som forsøker dementere i videointerju av fanboy. --https://www.youtube.com/watch?v=orXrRwP7xLE

    Det jeg tar med meg fra denne seansen er at Rob mener at all datamanipulering må kunne simuleres til -301dB støygulv. Ellers vil man høre dette ved avspilling. Han er ikke alene om å mene at matematisk avrunding er skadelig, men har er den første jeg har sett som har satt et tall på dette fenomenet.

    -301dB tilsvarer at digitale filtre må beregnes med 50-bit presisjon. Jeg har sett andre mene at 32-bit er matematisk akkurat litt for lite og man derfor går til neste trinn som er 64-bit. Men her mener altså Rob at ørene hans har landet -301dB som det magiske tallet.
    Det intresante er at når han nå må truncate til 24-bit har han valgt å benytte en dither-algoritme som resten av industrien unngår fordi den gir et høyere støygulv. Dette basert på lyttetest av audio med et støyfenonmen som foregår nede ved -130-145dB.

    Virker først være veldig motstridene argumentasjon, men ikke all støy er lik så....
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Da er jeg også en eier av denne maskinen👍🏻☕ Skal brukes som digital transport til RME Adi 2 dac fs.
    Er litt usikker på om jeg vil kjøre tv lyd via optisk gjennom streameren. Kanskje best å la denne være som den er i dag.
     
    Sist redigert:

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.617
    Antall liker
    3.149
    Torget vurderinger
    0
    I helgen ble jeg underholdt av Amir som slaktet Chord sin Hugo M Scaler og Rob som forsøker dementere i videointerju av fanboy. --https://www.youtube.com/watch?v=orXrRwP7xLE
    Amir nevner også kabler i sin test.....og det ser ut som det er et voksende marked for slike produkter
    som selges via forhandlere på lik linje med "seriøse" lydforbedrende tiltak til langt lavere priser..... :unsure:

     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.856
    Antall liker
    993
    inni er det et mysterium av magi som man ikke ser på utgangen til noe produkt man kobler til.
    tenk at noen bruker 50k på en slik koblet til cdspilleren sin, og tror at en ny dac med toppmoderne chipper ikke klarer å håndtere et format som kom ut i 1982.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.634
    Antall liker
    5.506
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har fått sin LPS og våger å legge både hode og garantihefte på blokka her da?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Mens man fortsatt venter på at LHY / Beatechnik LPS-A6 PSU Kit skal bli sendt dukker det opp andre alternativer https://teddypardo.com/product/eversolo/
    Denne var jo noe mer kostbar, samt at det blir en ekstra boks.

    Men vet jo at strøm er nøkkelen til himmelen hos eksempelvis Naim.

    Så jeg har fortsatt troa på at det er rom for forbedringer på originalen, nå er det vel snart mer snakk om hvem lager den beste LPS :)
     
    Sist redigert av en moderator:

    Petrucci

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    83
    Antall liker
    139
    Er det noen som har noen formening om hvordan denne hadde fungert inn i en Devialet Expert 200? Eller lyder Devialet sin egen AIR like bra eller bedre?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Horten
    Er det noen som har noen formening om hvordan denne hadde fungert inn i en Devialet Expert 200? Eller lyder Devialet sin egen AIR like bra eller bedre?
    Devialet AIR er vel streaming fra PC/Mac over nettverket.
    Hvis man antar at eks optisk inngang på Devialet er laget korrekt/bra, og Devialet ikke har gjort noen trix for å fremheve sin egen greie med AIR, så vil det nok være like bra begge løsninger lydmessig.
    Valget blir kanskje da mere om man ønsker en dedikert flott streamer med display++, styrt fra mobil-app, etc , kontra streaming fra PC.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    915
    Antall liker
    534
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Då er eg også med i Eversolo-klubben!

    Topping Pre90 og D70S vart solgt, og ein Master Edition erstatter no disse! 😊

    Spm:
    Kilden på dette anlegget har fram til no vore Qobuz på ROON. Mi ROON-kjerne er ein NUC med ROON ROCK. Eg har enno ikkje noke rippa musikk i ROON.

    Å beholde ROON blir vel kanskje ‘smør-på-flesk’ då?

    Mvh Arild 😊
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.751
    Antall liker
    36.008
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Då er eg også med i Eversolo-klubben!

    Topping Pre90 og D70S vart solgt, og ein Master Edition erstatter no disse! 😊

    Spm:
    Kilden på dette anlegget har fram til no vore Qobuz på ROON. Mi ROON-kjerne er ein NUC med ROON ROCK. Eg har enno ikkje noke rippa musikk i ROON.

    Å beholde ROON blir vel kanskje ‘smør-på-flesk’ då?

    Mvh Arild 😊
    Velkommen. En virkelig go'klump du har kjøpt.
    Hvis du ikke bruker dsp i roon, eller bruker roon i andre systemer så vil nok roon være litt "smør-på-flesk" ja.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn