Du trenger ikke gå helt i kjelleren ....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Dette var godt lesestoff, kudos til både OB-BB og Roda. Her er det mange betraktninger jeg kjenner jeg har hatt før og som jeg nikker med hodet til.

    Får håpe jeg får meg en sittestund i stolen der en gang!
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan
    Dette så ut som en flott plass å være samt et anlegg som det står respekt av. Alltid artig å se og høre avanserte diy anlegg, samt tanker og filosofien bak.
    RoDa, godt å ha deg og dine skriblerier inn i manesjen igjen.

    RBN
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Du er invitert om du lover å skrive med ører og hjerte, samt ta like gode bilder som du har vist du kan!
    Jeg håper på hørbare resultater relativt kjapt, det begynner å ramle inn biter.
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    RBN, takk. Tror ikke man kommer unna en viss grad av DIY skal man helt til topps, ikke nok å flytte på loftet. ;)
    Man kan trives veldig bra på loftet også med en del "tiltak" og mambo jambo :cool:
    Kwil og jeg har dessuten startet vår egen liten "horny trip" i vinter. Startet hos HR så får vi se hvor vi havner......
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    RBN, takk. Tror ikke man kommer unna en viss grad av DIY skal man helt til topps, ikke nok å flytte på loftet. ;)
    Man kan trives veldig bra på loftet også med en del "tiltak" og mambo jambo :cool:
    Kwil og jeg har dessuten startet vår egen liten "horny trip" i vinter. Startet hos HR så får vi se hvor vi havner......
    Horny trip...Nice...Eller skulle det ha vært " two bald men go the hairy way..." :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: RBN

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.755
    Antall liker
    33.124
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    RBN, takk. Tror ikke man kommer unna en viss grad av DIY skal man helt til topps, ikke nok å flytte på loftet. ;)
    Man kan trives veldig bra på loftet også med en del "tiltak" og mambo jambo :cool:
    Kwil og jeg har dessuten startet vår egen liten "horny trip" i vinter. Startet hos HR så får vi se hvor vi havner......
    Horny trip...Nice...Eller skulle det ha vært " two bald men go the hairy way..." :rolleyes:
    Nå holdt je på å trykke på liker HCS, men klarte å beherske meg.....:cool::cool:

    gismo
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var såklart skrivefeil... Ikke bald... Men bold.. Hehe..
     

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Vi gjør så godt vi kan
    image.jpg


    Bare så synd at hentebarten blir ødelagt av slam og trøkk....
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Takk sluket.
    Tja, jeg har nok noen tanker som er "feil" fortsatt. Jeg har noen tanker om hvorfor OB-BB sitt oppsett fungerer så godt i mine ører - og sikkert andre sine ører og.

    Gode elementer,
    som spiller innenfor sin komfortsone både gjeldende frekvenser og nivå
    Gode nok forsterkere,
    som har krefter nok til mye mer enn de skal brukes til
    God integrasjon av disse,
    noe som jeg tror er tett på fett umulig uten elektronisk behandling og helst i det digitale domenet
    Gode venner,
    som har erfaring med å ratte slike systemer. Alternativet er jævli god tid....og litt flaks
    Trur eg



    Jeg tror at det er veldig vanskelig å komme unna systemer med god følsomhet for å få til dette. Derfor blir det også vanskelig å komme unna kjøleskapogstørre store systemer. Trur eg. Men jeg tror også at det med andre høyttalerkonstruksjoner er mulig å komme tett på, som f.eks Asbjørns kommende skulpturer og det som 8x12TOM har bygget. Uten at jeg vet det, og det kan godt være at nettopp hornetmedsprekki er esseneirlt her. Så tett på som OB-BB har kommet nå, så tror jeg også at hviken PCavspillerløsning, hvilke høyttalerkabler og annet "tjafs" som benyttes er veldig smått småtteri. Jeg har mer tro på at slikt audiofilt krydder får betydning dersom anlegget balanserer på en knivegg og holder på å bikke over i fæl-lyd.



    Hjertelig takk for at jeg fikk komme på besøk OB-BB! Det var godt på mange plan.
    Uhyre interessant at du har kommet dit du er på så kort tid etter konverteringen.
    Et oppsett som kanskje ikke skulle kunne fungere med server, transporter, digitaldingseboksDSPogpreampiett, kneveggbasser, salig blanding av forsterkere med og uten rør og litt lavpriset kabelsalat.
    Men som fungerer så til de grader og spiller så vanvittig morsomt og langtforbi bra!!
    Takk for prat, vafler, melk, kildevannkvalitet, plommesyltetøy og kaffe. ...og ho Petra, ny favoritt.









    Sees plutselig

    Vis vedlegget 237613




    Mvh
    RoDa
    Synes også det spilte meget bra hos OB-BB.

    Skulle nysgjerrigheten over muligheten for at annet enn horn kan være unnerholdene, kan du gjerne ta en tur hit med en minnepinne med musikk og Roda¨s spesialpenn. Kanskje blir det slakt, kanskje ikke. Hadde ihvertfall vært hyggelig og lærerrikt for min del:)
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.969
    Antall liker
    14.239
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Veldig gjerne, 8x12_TOM! Sender deg en PM ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.440
    Antall liker
    13.058
    Takk for en strålende "tour de force" RoDa.
    Må si jeg ble meget lysten på en tur til OB-BB selv for å lytte til hans spennende anlegg.
    Youuuuutjub snutten med Petra Magoni & Ferruccio Spinetti blåste nesten parykken av en aldrende herre :cool:
    Hjertelig takk for musikktipset.

    Her får dere et tilbake som jeg tror dere vil ha glede av Willy DeVille - Backstreets of Desire
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.969
    Antall liker
    14.239
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, RoDa for en skikkelig Gutteformiddag - og ikke minst for det arbeidet du har lagt ned i tekst og skrytebilder. Det ser jo helt Hollywood ut når du kutter i formatene og klemmer på fargesafta.

    Dette er nettopp det lydgreia handler om for meg - tusen tankespor som skal følges, det som skal spares til og lages, men allermest sitte og dele inntrykk sammen med både nye og gamle venner.

    De siste månedene har jeg blitt pådyttet masse kunnskap jeg aldri hadde greid å absorbere og sette i perspektiv på egenhånd.
    Så pass mye inspirasjon og lærdom har det blitt, at det stadiet jeg kanskje på forhånd hadde trodd hadde vært full pakke, nok ikke er det. Dette tar visst andri slutt.

    Så om dette er veien å gå for å få besøk av deg, så er det bare å smøre beksømmen - for det blir grunn til nok et visitas ganske snart, håper jeg.

    Takk igjen, RoDa.

    BB
    Over ti år siden sist loftsbesøk @OB-BB 😅😅 Det kan jo ikke stemme? 🙄😁
    Du skrev det sjøl, dengang da. Dette tar visst aldri slutt.

    Fortsatt på vei det @bluesbreaker , @vidarje , Edvard og meg fikk høre i går.
    Takk for deilige timer i lag med dere, og for at du inviterte @OB-BB 😊😊😊

    snakkes plutselig
    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.759
    Antall liker
    59.196
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kort innpå her nå.
    IMG_20240508_230236.jpg

    Stor takk til @OB-BB for svært god mottakelse i går kveld.
    Deilig suppe, kaffe og hyggelig prat med @_RoDa_ og de andre for meg, nye bekjentskaper.
    Enda en gang slår det meg; - så fabelaktig mange fine og hyggelige folk jeg er så heldig å treffe. Både gjennom HFS og i ringene rundt sentralen.
    Og for en hendig og flink kar vi besøkte!
    Og det låt virkelig Rock'n Roll!
    Men i positiv mening - BRA Rock'n Roll !
    👍😆😊

    Vi fikk høre mye fra spillelista som RoDa hadde spart fra besøket hos meg tidligere i år. Derfor mye jeg kjenner godt. Det var skikkelig artig.
    Etter en hel kveld med litt av hvert av musikk, satte vi punktum med Deep Purples "Lazy".
    Det låt så hinsides FETT ! 🤩
    Det får stå som et statement, så får jeg se om jeg kommer med mer senere. 😊
    Takk til alle involverte, men selvfølgelig spesielt til verten som var så raus og delte opplevelsen med oss.
    Mvh.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    3.613
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderte sterkt å legge inn et innlegg i "jeg var på konsert i går" tråden :ROFLMAO: Makeløs dynamikk og live følelse, godt jobba. Tror det er den beste lyden jeg har hørt på loftet til OB-BB. Hyggelige folk og god mat var det også😊
     

    OB-BB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    7.869
    Gutta;
    Takk så masse for en trivelig kveld.
    Håper dere ikke er såre i rompa etter det jeg etter kort tid ble redd for skulle bli en audiofil voldtekt.
    Derfor ga jeg kjapt ifra meg styrepinnen. Så skyld ikke på meg.
    Lenge siden det har vært spilt så høyt så lenge her.
    Tusen takk.
    BB
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn