drossels Diy tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Tænker lidt at montere denne før Nelson pass balanceret linietrin. Nogle tanker om det?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Tænker Nelson er noget grovkornet og vil have godt af det.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Har så også bestilt Holton 500 moduler da jeg har Micro Audio SMPS, Modushop kabinetter og fine ind og udgangsterminaler. Tænker Holton 500 fint kan trække mine 93 Db Elipson 24.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.244
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Såmænd ikke andet, end at du stadig hopper med på "Lydjørgen"-vognen med "materialelyd" 😂 😂
    Silke og linolie har du efterhånden fattet, at det er noget vrøvl.
    Så mangler vi bare ???


    Fra Wiki:



    "Niobium indgår i en række legeringer, blandt mange andre rustfrit stål; niobiumholdige legeringer er ganske stærke, og bruges i anseelige mængder til rørledninger samt til kritiske komponenter i jet- og raketmotorer der skal kunne modstå høje store mekaniske belastninger og høje temperaturer. Niobium har desuden et lavt neutronindfangningstværsnit, hvilket gør det velegnet til en række komponenter der bruges i atomreaktorer.

    Såvel rent niobium som en række niobiumholdige legeringer bruges til smykker og implantater som f.eks. pacemakere, fordi det ikke irriterer det levende væv. Når det ætses med natriumhydroxid danner niobium endda en porøs overflade som lettere "vokser sammen" med knoglevæv. Lige som titan, tantal og aluminium kan niobium farves ved varmebehandling og eloxering i næsten enhver farve.

    Niobium bruges som et tilsætningsstof til glas, hvor det forøger materialets brydningsindeks; det gør det muligt at opnå større styrke i f.eks. brilleglas uden at forøge deres tykkelse."


    Finder ikke rigtig idéen med at bruge det til audio, og til knap 1.500,- kr. for 8 modstande, er fantasikabler
    jo nærmest billige. I mit univers er det: Mennesker vil bedrages.... og audiophools er de nemmeste at narre 😂😂
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hasse ,,,uten å ødlegge tråden til Drossel med forferdelig diskusjon "

    Selv har jeg oppdaget at det faktisk er lyd forsjell i feks carbon og metall film og noen liker det og
    benytter seg av det .
    Selv bruker jeg feks en indistruell super low ppm z foil som faktisk er brukt i lasere og romteleskop ,,, noen fant ut
    at disse faktisk med hell kan brukes for targeted positions : )

    Jeg er åpen ,,,Kansje jeg må teste ut vindunderet niobium . )
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Jeg har ikke testet men folk fortæller de er bedre end tantal. Jeg har hørt meget store forskelle på modstande. Har hørt rigtigt mange i årenes løb. Tantal med sølv endekapper har været favorit hidtil.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.244
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Selv bruker jeg feks en indistruell super low ppm z foil som faktisk er brukt i lasere og romteleskop ,,, noen fant ut
    at disse faktisk med hell kan brukes for targeted positions : )
    Z-foil.... Ja.... fordi de fåes ned i 0,1% toleranse. Targeted positions = t.eks. volume kontroll i audio,
    der nøyaktighet mellem kanaler er ett "must". Ikke for at de "låter" bedre.
    Det triste er, at de hardcore diy´erne som sverger til eksotiske kabler og materialer, hvis egenskaper,
    de fleste ikke forstår, bare hører forskjell fordi de vet, at de har brukt de selv.
    Ingen tørr som regel stå opp på en blinntest, der de ikke vet, hva de hører på.
    Eneste gangen, jeg selv "mener" å hørt forskjell, var da vi prøvde styroflex/polystyrene vs. polypropylen
    i riaa-korreksjon på en bestemt konstruksjon. Vi hadde 2 helt ens riaa´s til å sammenlikne.
    Resultat....... alle var i tvil, om det i det hele tatt var en forskjell 😂 😂
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Z-foil.... Ja.... fordi de fåes ned i 0,1% toleranse. Targeted positions = t.eks. volume kontroll i audio,
    der nøyaktighet mellem kanaler er ett "must". Ikke for at de "låter" bedre.
    Det triste er, at de hardcore diy´erne som sverger til eksotiske kabler og materialer, hvis egenskaper,
    de fleste ikke forstår, bare hører forskjell fordi de vet, at de har brukt de selv.
    Ingen tørr som regel stå opp på en blinntest, der de ikke vet, hva de hører på.
    Eneste gangen, jeg selv "mener" å hørt forskjell, var da vi prøvde styroflex/polystyrene vs. polypropylen
    i riaa-korreksjon på en bestemt konstruksjon. Vi hadde 2 helt ens riaa´s til å sammenlikne.
    Resultat....... alle var i tvil, om det i det hele tatt var en forskjell 😂 😂
    Hasseb ,,,z foilens ppm er nok noe det laveste ever produsert ,,
    Jeg bruker de seinere nå og har brukt i FB og input ,da tantalene ble lite tilgjengelige ,,, Polystyrene , det er ikke noen ved siden av engang , filters / comp kretsløp eller lage en paralelled super cap "
    IMO
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.244
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Hasseb ,,,z foilens ppm er nok noe det laveste ever produsert ,,
    Er slett ikke uenig.

    Jeg bruker de seinere nå og har brukt i FB og input ,da tantalene ble lite tilgjengelige
    Igjen..... i FB ønsker du nøyaktighet.
    Polystyrene , det er ikke noen ved siden av engang
    Skal ikke kloke meg på dette, da jeg selv sliter med å høre forskjell på polystyrene vs. go kvalitet PP.
    Og er det ikke det, som gjelder?? mere enn å kunne skryte av å ha brukt 2.000 norske kroner på 8 modstander?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hassen , jeg gjør det ikke for at jeg må ,,, men jeg har lyst .Jeg er en DIYer mere eller mindre alltid
    Så ,, ikke røyker jeg og ikke drikker jeg ,,,, og for tiden uten dame så da lever jeg bekymrings fritt, enn så lenge . )

    og noen få kroner til noen tf020 , mk 132 ,z201 og tantalum JP eller audionote er ikke noe problem

    Så til drossel ,,, kjør på "
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.244
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ok... stopper her, siden det er Drossels sin tråd.
    Og når du si´r. at noen tusinn er "noen få kroner", er jeg likevel langt utenfor den liga´en :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Den med "DIY´er" kan jeg helt sette meg inn i (y)
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Hasseb ,,,z foilens ppm er nok noe det laveste ever produsert ,,
    Jeg bruker de seinere nå og har brukt i FB og input ,da tantalene ble lite tilgjengelige ,,, Polystyrene , det er ikke noen ved siden av engang , filters / comp kretsløp eller lage en paralelled super cap "
    IMO
    Har en del af de Gule.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Er slett ikke uenig.


    Igjen..... i FB ønsker du nøyaktighet.

    Skal ikke kloke meg på dette, da jeg selv sliter med å høre forskjell på polystyrene vs. go kvalitet PP.
    Og er det ikke det, som gjelder?? mere enn å kunne skryte av å ha brukt 2.000 norske kroner på 8 modstander?
    Hvor får du det med de 2000 kr fra?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.235
    Antall liker
    10.799
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Er vel fra din handlekurv som du linket til. 1604 hong kong dollar = 2200NOK siden vi er i Norge her. Det kan komme norsk MVA og evt. tollgebyr på toppen av dette.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Tænkte I indgangen på min Lara Vester Current feedback buffere. Har købt et lille balanceret kredsløb til at sætte foran. Det er super kompakt og er konstrueret af en Nordmand. Jeg har nemlig tænkt det skal støtte min PS Audio DAC. Mange kredsløb får problemer med trafoer foran.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Tænkte I indgangen på min Lara Vester Current feedback buffere. Har købt et lille balanceret kredsløb til at sætte foran. Det er super kompakt og er konstrueret af en Nordmand. Jeg har nemlig tænkt det skal støtte min PS Audio DAC. Mange kredsløb får problemer med trafoer foran.
    Har de noen nett side ? ,Har d diagram på den ?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Nok ikke hvad du forstår ved High End. Hvis jeg kunne finde noget bedre ville jeg vælge det.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nok ikke hvad du forstår ved High End. Hvis jeg kunne finde noget bedre ville jeg vælge det.
    Jo men det ser bra ut , jeg har tro på de neurocrome tingene fra canada

    Det eneste jeg skulle ønske fra ett DIY perspektiv er at de kunne laget hole thrue "
    Da var det enklere for de tilpassnings alternativene med feed back og gain

    Selv har jeg n D amp med allt for lav gain
    og justere for det krever demontering av flere komponenter samt og de super minste smdd som krever lupe av monterings utstyr og eget lodde utstyr ,,,,
     

    BerntJ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.402
    Antall liker
    186
    For to år siden var jeg innom dette Kanadiske firmaet i forbindelse med LM3886 kretsen. Etter 47 Labs ble "avslørt" ved å bruke LM3886 i sin forsterker.
    Nå ser jeg at LM3886 er tilbake på lager hos Mouser. BJ.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.013
    Antall liker
    3.287
    Jo men det ser bra ut , jeg har tro på de neurocrome tingene fra canada

    Det eneste jeg skulle ønske fra ett DIY perspektiv er at de kunne laget hole thrue "
    Da var det enklere for de tilpassnings alternativene med feed back og gain

    Selv har jeg n D amp med allt for lav gain
    og justere for det krever demontering av flere komponenter samt og de super minste smdd som krever lupe av monterings utstyr og eget lodde utstyr ,,,,
    Nærmest umuligt for gamle øjne. Jeg kan bare arbejde i dagslys. Intet kunstigt lys fungerer for mig.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Nærmest umuligt for gamle øjne. Jeg kan bare arbejde i dagslys. Intet kunstigt lys fungerer for mig.
    Kjnner litt på det samme ,,, men utendørs og dags lys funker allt"
    Alle inspeksjons lamper er analoge halogen

    Av led som funker innendørs prøver jeg finne kelvin 2700 , de kan jeg leve med
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn