Dream Theater MÅ ha ny vokalist.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
James LaBrie har slitt i årevis, men skal dette bandet fortjene respekt fra sine fans kan ikke dette fortsette.
Han er fullstendig kjørt når han synger live, og hvordan bandmedlemmene kan se seg i speilet vel vitende om at publikum ler er en gåte.
Omtrent alle live oppptak fra de siste årene viser det, men den under er katastrofalt ille. De første strofene er dårlige, så blir det bare verre.
Hvor lenge holder Portnoy ut dette før det igjen blir gnisninger.

 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
555
Antall liker
256
Torget vurderinger
2
Dette er nok det dårligste jeg har hørt av Labrie😕 Kan være flere årsaker til det når det er live.
Men har tidligere også hørt mange dårlige live opptak, og han har fått mye pepper.
Erstatte en frontmann i ett vanlig band er ofte dødsdømt.
Men i Dream theater's tilfelle kan man knapt kalle han det.
Petrucci kanskje😁

Har selv fremført pull me under live.... gøy det😃
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Jeg har aldri tenkt på LaBrie som en essensiell frontmann i DT. Musikken er i store deler instrumental, og både Portnoy og Petrucci har stått fram på sine måter. Med kjedelige Mangini ble det jo litt annerledes.
Det er nok lojalitet og kameratskap som holder LaBrie i bandet. Men han er kjørt som live vokalist med denne type musikk, og han høres jo ut som en parodi. Jeg forstår ikke hvordan de holder det ut med tanke på det høye tekniske nivået ellers. Kontrasten er enorm. Kreativt er vel ikke LaBrie en stor bidragsyter heller. Så musikalsk sett kunne DT fått et virkelig oppsving på slutten av karrieren med en ordentlig vokalist.
Og LaBrie burde være ansvarsfull og slutte frivillig. Man ser det jo på mannen, han har det ikke godt på scenen.
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.400
Antall liker
3.803
Torget vurderinger
1
Ingen endring der direkte siden han startet i DT på 90-tallet. Var på DT konsert når de spilte i Oslo for noen få år siden, det tok endel sanger før Labrie startet å komme seg inn i det og han hadde endel lengre pauser.

Han har en veldig kraftig stemme når han treffer, og ikke direkte enkel vokalist å erstatte sånn sett heller. Og han skriver og medvirker på mange nok sanger, såpass mye at han også har endel solo album.
 

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2007
Innlegg
1.388
Antall liker
2.273
Sted
Nordland
DT har ALLTID trengt en ny vokalist er nå min mening. Gneldrende stemme, kan minne om en full vårkåt svart-hvit-fluesnapper. Pass på glassene! Balladene er verst, over grensen til grusomt. Bandet spiller bra, men jeg kunne faktisk ikke ha tenkt meg en eneste plate på vinyl pga. vokalen. Gjelder samtlige plater🥶(beste låt= the mirror 1994)
1704191631833.png
 
Sist redigert:

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.827
Antall liker
10.871
Sted
London
Synes han klarer seg ok på plater, men live er det til tider veldig slitsomt
Men det er jo Dream Theater, så man lider ikke så lenge av gangen :D
0820d9ac4b465da1c387a1c5fe8420b2787556c63e4db71d13edffb336f34fe0_1.jpg
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Ingen endring der direkte siden han startet i DT på 90-tallet. Var på DT konsert når de spilte i Oslo for noen få år siden, det tok endel sanger før Labrie startet å komme seg inn i det og han hadde endel lengre pauser.

Han har en veldig kraftig stemme når han treffer, og ikke direkte enkel vokalist å erstatte sånn sett heller. Og han skriver og medvirker på mange nok sanger, såpass mye at han også har endel solo album.
Så du videoen? Det er langt forbi å ikke treffe noen toner her og der. Det er en farse rett og slett. Et hån mot både musikken og fansen. Slik skal ikke en profesjonell musiker opptre. Jeg tviler veldig på om LaBries musikalske bidrag er av stor betydning. Det instrumentale står de andre for og vokalarrangement har gått på repeat de siste 5-6 platene.
Devin Townsend kunne vært en fin erstatter.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.168
Antall liker
17.271
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg liker DT og synes de har noen meget så dyktige musikere, men jeg har og ment at vokalisten er langt unna nivået til resten av gjengen..
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.040
Antall liker
391
Off , dette var trist…spesielt når han kan prestere så
Mye bedre!!
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Han kan jo være småsyk? Han drakk mye stemmevann🤭
Det der var jo bare tragisk.😱
 

Zeke1983

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.040
Antall liker
391
Kan han det? Vis meg ett eneste live opptak fra de siste 5 årene hvor han synger godt.
Ordla meg litt dårlig, han hsr jo sunget mye bedre før…så det var trist at det er såpass dårlig nå…
 

Tunghørt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2017
Innlegg
135
Antall liker
154
Sted
Bodø
Her har vi arvtaker til James ,hun gjorde også litt Tool (sjekk ut Sober og 46&2) og diverse låter.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Jeg blir alltid i godt humør av å se ungdom som er interessert i annen musikk enn mainstream.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.729
Antall liker
11.243
Torget vurderinger
2
Så du videoen? Det er langt forbi å ikke treffe noen toner her og der. Det er en farse rett og slett. Et hån mot både musikken og fansen. Slik skal ikke en profesjonell musiker opptre. Jeg tviler veldig på om LaBries musikalske bidrag er av stor betydning. Det instrumentale står de andre for og vokalarrangement har gått på repeat de siste 5-6 platene.
Devin Townsend kunne vært en fin erstatter.
Om han ikke lenger er i stand til å komme opp, må man faktisk stemme instrumentene ned, slik at det går an å gjøre låta. Det som fremvises i første video er virkelig ikke greit av en vokalist på det nivået, høres ut som skråling seint på natta i en kompisgjeng uten styrefart. Alternativt må jo vokalisten velge seg veier rundt i låta, man behøver ikke gjøre alle tonene som på skiva, bare hør på hva Robert Plant gjorde når han sang Zeppelin-låter. Han traff tonen klokkerent, men han gikk stort sett aldri opp dit han gjorde i studio. Han sparte stemmen, men sang i allefall rent og med respekt for låta. Alle vokalister eldes, men bare noen få gjør det med stil. HINT: Mick Jagger
Elendig dømmekraft fra LaBrie, av ukjent årsak, men noe må det jo være. Hva publikum jubler for, skjønner jeg ikke.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Om han ikke lenger er i stand til å komme opp, må man faktisk stemme instrumentene ned, slik at det går an å gjøre låta. Det som fremvises i første video er virkelig ikke greit av en vokalist på det nivået, høres ut som skråling seint på natta i en kompisgjeng uten styrefart. Alternativt må jo vokalisten velge seg veier rundt i låta, man behøver ikke gjøre alle tonene som på skiva, bare hør på hva Robert Plant gjorde når han sang Zeppelin-låter. Han traff tonen klokkerent, men han gikk stort sett aldri opp dit han gjorde i studio. Han sparte stemmen, men sang i allefall rent og med respekt for låta. Alle vokalister eldes, men bare noen få gjør det med stil. HINT: Mick Jagger
Elendig dømmekraft fra LaBrie, av ukjent årsak, men noe må det jo være. Hva publikum jubler for, skjønner jeg ikke.
Mye fornuftig her, men dette handler ikke bare om teknikken. Man må være ærlig å si at LaBrie rett og slett ikke har talent nok til å bære låtene på sine eldre dager. Han klarte seg greit, aldri helt topp, på konserter de første årene. Robert Plant er mye mer musikalsk enn James LaBrie.... Men insisterer de på å drasse på ham så må noe gjøres. Jeg så nylig en annen video av samme låt, og i enkelte partier la han ned vokalen en oktav. Det gikk noe bedre. Men han bommer fortsatt på for mange toner. Kontrasten til de andre i bandet er slående. Jeg ville mye heller ha hørt at de kjørte HARDT på autotune enn det ulidelige jammeret han presterer nå.

Og se på Bruce Dickinson, 65 år! Han gjør låter live i dag på nesten samme måte som for 30 år siden.
 
Sist redigert:
Topp Bunn