Beste (lukkede) hodetelefoner til iPhone/iPad?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.620
Antall liker
7.260
Hva går for å være de beste klokkene som kan drives av en iPhone/iPad om dagen? Skal brukes på lengre flyturer, så de bør helst lekke så lite lyd som mulig.
 
C

Cyber

Gjest
PSB M4U 2? Også støykansellerende og med innebygget amp. 2995,-
 
T

Tittentei

Gjest
Jeg ser mye positivt om V-Moda headphones til portabel bruk (de krever ikke forsterker). Har ikke hatt gleden av å prøve noen av deres modeller selv, men produsenten delte ut et ganske stort knippe blant brukere på Head-fi.org, og mange av disse kom tilbake med slående gode kritikker. Om man skal stole på alle omtaler produsert av folk som har fått produktet gratis, vet jeg ikke. Jeg hadde vært ærlig regardless, men det er fort gjort å la seg blende av æren ved å få noe gratis.

V-Moda M-80 kan være et alternativ.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Siden TS nevner flyturer så kan man tolke dette på to måter:

a) Beste lyd på flyturer
b) Beste NC på flyturer

Min erfaring er at a) har ingen verdi uten b). Man kan ha verdens mest supre hodetelefoner - men det hjelper ikke uten NC på flyturer. Jeg liker det ikke, men kjøpte Bose QC-15 for slikt bruk. Og, NC på disse er så god at man får 70% av a).

Hvis man vil ha 100% av a) uten b) - ikke noe poeng - hvis man da ikke vil blåse trommehinnene ad undas.
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.654
Antall liker
228
Hvem forhandler v-moda i norge? Pris?
 

Sinsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Innlegg
237
Antall liker
50
Torget vurderinger
1
Siden TS nevner flyturer så kan man tolke dette på to måter:

a) Beste lyd på flyturer
b) Beste NC på flyturer

Min erfaring er at a) har ingen verdi uten b). Man kan ha verdens mest supre hodetelefoner - men det hjelper ikke uten NC på flyturer. Jeg liker det ikke, men kjøpte Bose QC-15 for slikt bruk. Og, NC på disse er så god at man får 70% av a).

Hvis man vil ha 100% av a) uten b) - ikke noe poeng - hvis man da ikke vil blåse trommehinnene ad undas.
Jeg støtter denne, skal man fly mye er det like greit å kompromisse på lydkvalitet og kjøpe Bose, for best mulig støydemping.

Når det er sagt, så gjør Sennheiser HD 25 en helt grei jobb på fly, og disse er fortsatt etter min mening de beste lukkede hodetelefonene til bærbar bruk.
 
T

Tittentei

Gjest
beats by dr.dre er gode hode tlf .
I beste mening: Det er et skjellsord å nevne Beats by Dre her. Beats er lidenskapelig hatet av de fleste med pasjon for hodetelefoner. Selv har jeg eid Beats Pro og synes de var morsomme, men ukomfortable. Litt som Cerwin Vega, på en måte. Beats Studio og Solo HD har jeg prøvd, siden kjæresten til lillesøstern har dem, og de imponerte meg ikke i forhold til hva de koster. Man kan få bedre hodetelefoner til samme/lavere pris. Men designmessig så er de penere enn mange av konkurrentene, og de er definitivt en hit blant segmentet de har rettet seg mot.
 
T

tce-teams

Gjest
beats by dr.dre er gode hode tlf .
I beste mening: Det er et skjellsord å nevne Beats by Dre her. Beats er lidenskapelig hatet av de fleste med pasjon for hodetelefoner. Selv har jeg eid Beats Pro og synes de var morsomme, men ukomfortable. Litt som Cerwin Vega, på en måte. Beats Studio og Solo HD har jeg prøvd, siden kjæresten til lillesøstern har dem, og de imponerte meg ikke i forhold til hva de koster. Man kan få bedre hodetelefoner til samme/lavere pris. Men designmessig så er de penere enn mange av konkurrentene, og de er definitivt en hit blant segmentet de har rettet seg mot.
Jeg liker dem ganske godt jeg men vi er nå forskjellige på hvilken lyd vi liker. Kjerringa og likte faktisk hode tlf jeg har.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.516
Antall liker
17.322
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Ultrasone Edition 8 må nevnes i denne sammenheng - om pris ikke er et tema. De er ikke NC, men isolerer bra (nok for meg) og lekker minimalt. Jeg er ikke udelt enig med @Loevhagen og @Sinsen om at NC er et "must" på flyreiser. Har prøvd NC, men er ikke komfortabel med den litt unaturlige "avkoblingen" NC-løsningen gir.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.620
Antall liker
7.260
beats by dr.dre er gode hode tlf .
I beste mening: Det er et skjellsord å nevne Beats by Dre her. Beats er lidenskapelig hatet av de fleste med pasjon for hodetelefoner. Selv har jeg eid Beats Pro og synes de var morsomme, men ukomfortable. Litt som Cerwin Vega, på en måte. Beats Studio og Solo HD har jeg prøvd, siden kjæresten til lillesøstern har dem, og de imponerte meg ikke i forhold til hva de koster. Man kan få bedre hodetelefoner til samme/lavere pris. Men designmessig så er de penere enn mange av konkurrentene, og de er definitivt en hit blant segmentet de har rettet seg mot.
Må si meg enig med ttK her, hadde også Beats Pro i en periode. Forsåvidt artige nok til å spasere til og fra jobb, eller på buss og undergrunn, men følte de ble både slitsomme og ukomfortable etter mer enn en halvtime på hodet.
 
T

Tittentei

Gjest
Jeg liker dem ganske godt jeg men vi er nå forskjellige på hvilken lyd vi liker. Kjerringa og likte faktisk hode tlf jeg har.
Ja, enig. Kos deg med hodetelefonene dine. Jeg liker som sagt lyden i Beats Pro selv, men de var ukomfortable. Blant annet så strammet de alt for mye på ørene og jeg fikk vondt etter 10-15 minutters bruk. Mellom Pro, Studio og Solo, synes jeg Pro var den beste, og at den kanskje ikke er så overpriset som alle vil ha det til. I alle fall ikke her i Norge, hvor de er ganske billige i diverse nettbutikker. Men da de kom ut, så kostet de rundt 4 000 kroner, og det blir rett og slett for dyrt i forhold til konkurrentene i samme prissjiktet.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.620
Antall liker
7.260
Ultrasone Edition 8 må nevnes i denne sammenheng - om pris ikke er et tema. De er ikke NC, men isolerer bra (nok for meg) og lekker minimalt. Jeg er ikke udelt enig med @Loevhagen og @Sinsen om at NC er et "must" på flyreiser. Har prøvd NC, men er ikke komfortabel med den litt unaturlige "avkoblingen" NC-løsningen gir.
Pris er forsåvidt ikke tema, dvs jeg har ikke noe problem med å bruke 20K på den løsning som vil fungere best for meg. Med 50+ reisedøgn i året og en smårolling hjemme så kommer hovedanlegget uansett ikke til å bli brukt så mye de nærmeste årene, vil jeg tro.

Var ikke presis nok i første innlegg, hodetelefonene skal jo også brukes på hotellrommet, hvor NC ikke er nødvendig og det vil være mer kritisk lytting uansett enn hva man gjør på fly.

Så, hvis Ultrasone kan drives med brukbart resultat på moderat nivå av en iPhone, uten å forstyrre medpassasjerer (for mye) på flyturen, og kan gi gode audiofile musikkopplevelser sammen med MBP og muligens en portabel amp/DAC på hotellrommet, så høres det ut som en god kandidat!
 
T

tce-teams

Gjest
Hva med bose quietcomfort 15 hodetelefoner.pris 2095,- er det noen som har prøvd klipsch sine hodetelefoner.
 
Sist redigert:

rovigen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
200
Antall liker
39
Sted
Kverneland
Eg har anskaffet meg AKG k550 for å brukes til det samme formålet :) Funker bra di. Lettdrevet og behagelige på lange turer :)
 

InExile

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.05.2012
Innlegg
60
Antall liker
2
beats by dr.dre er gode hode tlf .
I beste mening: Det er et skjellsord å nevne Beats by Dre her. Beats er lidenskapelig hatet av de fleste med pasjon for hodetelefoner. Selv har jeg eid Beats Pro og synes de var morsomme, men ukomfortable. Litt som Cerwin Vega, på en måte. Beats Studio og Solo HD har jeg prøvd, siden kjæresten til lillesøstern har dem, og de imponerte meg ikke i forhold til hva de koster. Man kan få bedre hodetelefoner til samme/lavere pris. Men designmessig så er de penere enn mange av konkurrentene, og de er definitivt en hit blant segmentet de har rettet seg mot.
Jeg er enig med tittentei her, min gutt har et par støydempende Beats og faktum er at han stadig kommer rennende for å røve mine D2000 (han er glad i bass) i stedet. Jeg tror man raskt trøtner på signaturen rett og slett og lydkvaliteten er i det her tilfellet bedre.

Selv er jeg inne på en Fostex HP-P1 og TH900 eller brukt D7000 til iPhone/iPad. De lekker dessverre mye lyd ( som Beats også gjør) og prisen er ganske styv. Jeg bruker plugger når jeg reiser og har de andre med i vesken for å plugge inn der jeg arbeider. Frem til nå har jeg hatt en FiiO/E7 med Denon D2000/D5000. Her kan man sikkert finne noe via Finn og prøve seg frem den veien, når man vel har havne på den her siten så kan det fort bli dyrt likevel ;-). Kjøp noe billig i begynnelsen og bruk tid på å lytte til de dyrere, for meg personlig har det vært en lang modenhetsprosess. I den dyrere kategorin så er alt bra (rett sammensatt kanskje man skal legge til), det er små detaljer og mer smak og behag som avgjør i henhold til de råd jeg selv har fått fra det her forumet. Min erfaring er at det tar litt tid å bestemme seg for hva man foretrekker og man må kanskje gjøre kompromisser beroende på musikktype. Dessuten så kommer det stendig nye produkter for portabelt bruk av god kvalitet nå som gjør at en portabel kilde kan være et godt alternativ til åpne HT også.
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.516
Antall liker
17.322
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Så, hvis Ultrasone kan drives med brukbart resultat på moderat nivå av en iPhone, uten å forstyrre medpassasjerer (for mye) på flyturen, og kan gi gode audiofile musikkopplevelser sammen med MBP og muligens en portabel amp/DAC på hotellrommet, så høres det ut som en god kandidat!
Ultrasone Edition 8 ER primært konstruert for å brukes mot iPhone/iPad og bærbart utstyr, men har (IMO) lydmessige kvaliteter laangt utover dette. For mer info > se den egne tråden om Ultrasone Signature og Edition.
 

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Innlegg
167
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
AKG-550! Lekker veldig lite og slipper lite lyd inn, funker perfekt med nettbrett/telefon! My two cents!(?)
 

Terje Berg

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2008
Innlegg
1.328
Antall liker
1.082
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
5
Polk Audio Ultrafocus 8000 - beste headsettet jeg har hatt som har NC. Designet for iPad/iPhone... (iPad funger best)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Beats by Dr. Dre og sterke ord

beats by dr.dre er gode hode tlf .
I beste mening: Det er et skjellsord å nevne Beats by Dre her. Beats er lidenskapelig hatet av de fleste med pasjon for hodetelefoner.
[...]
Det var da sterke ord.

Det er fullt tillatt også å like Beats by Dr. Dre. Jeg har ikke hørt dem, og vet følgelig ikke hvordan de er eller hvor gode de er i forhold til andre hodetelefoner. Dog kan bl.a. Tyll Hertsens artikler tyde på at i hvert fall en del modeller er dyre ifht. lydkvaliteten.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Støykansellerende og andre hodetelefoner for reise

Siden TS nevner flyturer så kan man tolke dette på to måter:

a) Beste lyd på flyturer
b) Beste NC på flyturer

Min erfaring er at a) har ingen verdi uten b). Man kan ha verdens mest supre hodetelefoner - men det hjelper ikke uten NC på flyturer. Jeg liker det ikke, men kjøpte Bose QC-15 for slikt bruk. Og, NC på disse er så god at man får 70% av a).

Hvis man vil ha 100% av a) uten b) - ikke noe poeng - hvis man da ikke vil blåse trommehinnene ad undas.
Ultrasone Edition 8 må nevnes i denne sammenheng - om pris ikke er et tema. De er ikke NC, men isolerer bra (nok for meg) og lekker minimalt. Jeg er ikke udelt enig med @Loevhagen og @Sinsen om at NC er et "must" på flyreiser. Har prøvd NC, men er ikke komfortabel med den litt unaturlige "avkoblingen" NC-løsningen gir.
Pris er forsåvidt ikke tema, dvs jeg har ikke noe problem med å bruke 20K på den løsning som vil fungere best for meg. Med 50+ reisedøgn i året og en smårolling hjemme så kommer hovedanlegget uansett ikke til å bli brukt så mye de nærmeste årene, vil jeg tro.

Var ikke presis nok i første innlegg, hodetelefonene skal jo også brukes på hotellrommet, hvor NC ikke er nødvendig og det vil være mer kritisk lytting uansett enn hva man gjør på fly.

Så, hvis Ultrasone kan drives med brukbart resultat på moderat nivå av en iPhone, uten å forstyrre medpassasjerer (for mye) på flyturen, og kan gi gode audiofile musikkopplevelser sammen med MBP og muligens en portabel amp/DAC på hotellrommet, så høres det ut som en god kandidat!
Se gjerne Positive Feedback ISSUE 53 january/february 2011 "The Headphone/Headphone Amp Roundup: A Humorous Pavin (*)" av Andy Schaub. Den inneholder en rekke forslag til hodetelefonoppsett inkl. flere til reisebruk. Flere av dem inkluderer Ultrasone Edition 8 eller beyerdynamic T 5 p (se tråden "beyerdynamic Tesla fullstørrelseshodetelefoner").

Siden den gang har Ultrasone lansert Ultrasone Signature Pro som har mottatt mye ros både som lukket hodetelefon og for portabel bruk. Se tråden "Ultrasone Edition og Signature".

Jeg tror InnerFidelitys testomtale av "Leckerton UHA-6S MKII Portable Headphone Amplifier" kan være nyttig for deg, ikke bare pga. av produktet i seg selv, men også fordi det ser ut til å være en god representant for denne typen produkter. Artikkelen inneholder en god del generelle tanker om slike produkter og deres bruksområder.

Se også tråden om "AudioQuest DragonFly" som nettopp utmerker seg til reisebruk.

Se gjerne InnerFidelitys "A Comparative Review of High-End Noise Canceling Headphones".

Jeg har skrevet om mine tanker rundt hvorfor jeg valgte støykansellerende hodetelefon og Bose QuietComfort 15:
Krysspost:

[...]
Bakgrunnsinformasjon
Hifisentralen
Jeg liker Bose QuietComfort 15 som jeg kjøpte for og særlig bruker sammen med Apple iPod classic på lange togreiser. Støykanselleringen senker støygulvet betraktelig, hvilket er meget fint for oss som lytter med høyst moderate lydstyrkenivåer. Se gjerne mine innlegg i trådene:
InnerFidelity
Vis vedlegget 144801
Bose QuietComfort 15
Brukererfaring:

Ketil skrev:
Kan det være fordi head-fi er bedre enn sitt rykte? Kjøpte meg forleden et par Bose QC-15 med aktiv støydemping. Koblet til en iPhone 3GS blir det forbausende bra lyd. Spesielt når de stenger ute så å si alt av buss og trafikkstøy når man er på farten. Klart det blir en annen realisme å lytte over et anlegg, men ikke alle har tid og sted til det.
Se gjerne HFS' tråder om støykansellerende hodetelefoner.
 
Topp Bunn