Besøk hos Mala 2 Februar.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Heisan folkens.

    Mala tok kontakt med meg og spurte om OVK var interessert i og komme 2 Februar fra kl 18-21.
    Denne kvelden vil de tilby følgende:

    Her er noe av det vi vil vise frem denne kvelden:

    • Vår mann i Analog Lab vil være tilstede for en prat om platespillere og vil også kunne sjekke pickuper om noen ønsker å ha med seg en pickup for sjekk.
    • De har flere spennende nye produkter som kommer inn dørene i disse dager som vi vil kunne se og høre. For eksempel et helt nytt og ambisiøst elektrostatmerke som faktisk spiller bass, noen nye streamere/servere med høyt ambisjonsnivå og en ny Børresen høyttaler.
    • Western Electric sin nye 91E integrerte 300B forsterker
    • Flere av Marten sine høyttalere vil bli spilt på. Elektronikk fra Constellation, Gold Note, Boulder, Esoteric og Aavik.
    • Platespillere fra TechDas, Reed og Kuzma vil bli spilt på.
    • Det vil bli demonstrert forskjeller mellom ulike strømkabler, strømfilter og resonsansføtter
    • Totalt 6 demorom med ulike oppsett, samt egen bruktavdeling.
    • I tillegg vil de stille med kaffe, mineralvann og noe søtt til kaffen.
    Tidspunkt: Torsdag 2. februar kl 1800-2100

    Sted: Mala Audio, Askerveien 61

    OAS er også inviterte, så her blir det sikkert god stemning. Jeg håper vi også kan stille med en gjeng.

    Skal vi si at vi melder vår interesse i denne tråden her?
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.778
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre er jeg på et jobbmøte den kvelden. Ellers hadde det vært topp
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det gledes til morgendagens klubbkveld :coffee:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg kommer. Eller, forresten, er vi solidarisk ansvarlige innenfor OVK? Om det er mulig å stille et slikt spørsmål uten å røpe at jeg er bekymret for å ha Grumpy gående fritt rundt såpass mange nålefaner 🥰🤣
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Der er visstnok planlagt å enten legge en viss person i jern for å bli transportert rundt på tralle, alternativt bli trykket ned i rød stol med fremvisning på VR-briller :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Glamelding 1. Jeg var ute i Asker i går på kurs. Både jeg og nålefanene bestod. Jippi, slipper tvangstrøye å værre. Er straks på vei 🤰

    Vi sees
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Jeg skulle gjerne vært med men befinner meg fortsatt oppe i Molde området. Kos dere og ta gjerne noen bilder hvis det passer.;)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.351
    Antall liker
    13.498
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Blev det några bilder igår? Ligger hemma på andra dagen med influensa och behöver stimuli.. :geek:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig samling i går. Synd Cash, at du ikke hadde fått med deg, selvom det er ditt ansvar å oppsøke info 😋. -Ikke opp til meg, men kanskje en ide å varsle arr. over flere kanaler neste gang; her, på hjemmesiden vår og e-post? Heldigvis kom det mange fra OAS. Mange er jo medlem i begge. Tilsammen var vi vel rundt tjue stykker innom, eller var vi fler?

    Dette var trolig den mest omfangsrike presentasjonen av Hifi-utstyr i butikk som noensinne har vært vist her hjemme. Jeg talte opp at vi spilte på tilsammen 9 - NI ANLEGG i løpet av de omtrent 5 timene som det varte!!!!

    Vi hadde felles møteplass i det aller største rommet. Her foregikk alt av velkommen, miniforedrag, lytt til både Marten Mingus Orchestra og avslutningsvis Popori WR1.23 elektrostater, for senere avskjed når kvelden var omme.


    EF4_7919.jpg

    (Marten Mingus Orchestra, Constellation Pictor pre, Constellation Taurus monoblokker, Esoteric K03Xd CD spiller, TechDas Airforce 3 Premium med Acoustical Systems Aquilar tonearm og DS Audio Grand Master pickup, TelluriumQ Statement kabling)


    Det var dessuten helt genialt av Jan Olav å gi oss et komprimert dypdykk i DS Audio sine analoge pickuper. Flere misforståelser som florerer på Hifisentralen (og andre steder) ble oppklart, ja pu'er fra DS Audio er IKKE digitale pickuper. Lurer du på noe, kan du bare spørre Bulter som satte seg helt fremst på den ivrigste stolen ;-)

    EF4_7926.jpg



    Når vi ikke satt i det stoooore rommet, så var vi delt inn i små grupper som sirkulerte mellom de syv-åtte ulike rommene med anlegg. Det gav oss optimalt utbytte av lytteseansene når vi var oppdelt i små grupper på tre personer. Hvert rom hadde sin vert som gjorde sitt ytterste for at vi skulle trives. Veldig bra regissert opplegg. 20 minutters seanser før vi måtte bytte rom.


    ROM 1:
    Marten Parker Duo, Boulder 866 integrert med streaming

    EF4_7931.jpg


    2023_02_02_Mala_Analogsenteret2.jpg



    Marten Parker Quintet Diamond, Constellation Pictor preamp, Constellation Taurus stereotrinn, Reed og TechDas platespiller, DS Audio W3 pickup, Ansuz Mainz8 og TelluriumQ Silver Diamond kabling:

    EF4_7927.jpg


    2023_02_02_Mala_Analogsenteret_1.jpg


    2023_02_02_Mala_Analogsenteret3.jpg



    Når vi møtte hverandre i gangene var den sosiale iveren stor og jeg kom hjem med flere blåmerker enn når jeg dro, Store-Lars ...og ja, jeg fant kamera som du hadde gjemt også. Vi skal ha det litt gøy - også på min bekostning - det er så fortjent😋

    EF4_7915.jpg



    Fire gamle griser i gainy sort/hvitt, mens den femte og største grisen gjemte seg bak kamera
    f.v: HC, EiK, Ståle, KW og Grumpy usynlig denne gang:
    EF4_7914-2.jpg




    Rom 2:
    Marten Oscar Trio, Aavik U180 integrert forsterker, Aavik S180 streamer, Ansuz Mainz8 A2 og kabler

    Noen som drar kjensel på den pensjonerte musikkjournalisten?


    EF4_7953-Edit.jpg



    Rom 3:
    (Børresen X3, Aavik C280 preamp, P280 poweramp, D-280 dac, S-180 streamer og Ansuz Mainz8 X-TC strømskinne/kabling)

    Bilde mangler, dessverre. Kanskje fordi jeg ble helt satt ut av Børresen X3


    Børresen 05, Aavik I-880 integrert, Aavik D-280 DAC, Antipodes K50 streamer, Ansuz Mainz8 D-TC3 strømskinne og kabling

    EF4_7962.jpg


    2023_02_02_Mala_Analogsenteret4.jpg




    Rom 4:

    Spendor Classic 2/3, EAT E-Glo integrert rørforsterker, Esoteric N05Xd streamer

    EF4_7954.jpg



    Rom 5:
    PS Audio FR-30, PS Audio BHK M600 monoblokker, PS Audio BHK Preamp, PS Audio DirectStream DAC MK2 (nyhet), PS Audio SACD Transport, PS Audio P20 regenerator, TelluriumQ Silver Diamond kabling

    EF4_7971.jpg



    Rom 6:
    Analog Lab

    Her møtte vi Jan, den pensjonerte sjefsflyvern i SAS som har bestemt seg for å nerde all-out innenfor moderne oppsett av platespillere, tonearmer og pickuper. Jan kom også med noen oppsiktsvekkende påminnelser, fakta omkring akkurat dette. Jan er virkelig en ressurs for flere av oss. Dessverre klarte jeg å slette bildet av Jan.

    EF4_7924.jpg



    Avlutningsvis fikk vi beviset på at elektrostater spiller bass som bare fy og mer enn det. -Nesten for mye for rommet, men ikke for meg :LOL:. HERLIG!


    EF4_7921.jpg

    Popori WR1.23 elektrostater, Marten Mingus Orchestra, Constellation Pictor pre, Constellation Taurus monoblokker, Esoteric K03Xd CD spiller, TechDas Airforce 3 Premium med Acoustical Systems Aquilar tonearm og DS Audio Grand Master pickup, TelluriumQ Statement kabling.



    Oppsummert, så det var dette en overveldende og hyggelig kveld for oss som både var besøkssugne, lyttekåte og hungret etter sossssialt samvær. Godt at det finnes likesinnede entusiaster som har vett på å invitere nerdene fra OAS og OVK til slikt.

    To ord er igrunn dekkende for mitt inntrykk av kvelden: MASSIVT BRA!


    Takk til Jan Olav, Sveinung, Hallvar, Steffen, Mads, Arnfinn og Jan
    Dere gjorde alt for at vi skulle trives - og det klarte dere til gangs!


    2023_02_02_Mala_Analogsenteret5.jpg
     
    Sist redigert:

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.805
    Antall liker
    5.460
    Sted
    oslo
    Ja denne tråden hadde jeg gått glipp av!
    Ser ut som en bra kveld - får bli flinkere å sjekke OVK underforumet så jeg ikke går glipp av neste event.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.874
    Antall liker
    104.243
    Torget vurderinger
    23
    Beklageligvis var jeg opptatt med å trimme neglebåndene i går så jeg kunne ikke bli med, men cred til Grumps:love: for iherdige forsøk på overtalelse!!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    De elektrostatene var spennende. Det var utrolig tøft. Jeg skulle gjerne sittet i sweetspot og hørt dem. Tror jeg må ta en tur og høre igjen.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    De elektrostatene fra Popori har jeg hørt noen ganger nå - de sjokkerte også meg første gangen. Hadde liksom ikke forventa det jeg hørte. Glemmer aldri i gamle dager hvor vi var like imponert helt til vi fant et stakk med subber som stod bak gardinene på Oslo Hi-fi Center, men her var det ingen gardiner 😮🤭:ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    En flott rapport, @Grumpy!😀 Hadde man bare bodd litt nærmere "tigerstaden", ja da... Men når man engang ikke gjør det, betyr slike rapporter mye for hifi-interessen rundt om i det "ganske land", tror jeg! Mange takk for turen!😍
    Tore
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk Tore, det var veldig hyggelig å høre.

    Ha en god helg (y)
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    3.152
    De elektrostatene fra Popori har jeg hørt noen ganger nå - de sjokkerte også meg første gangen. Hadde liksom ikke forventa det jeg hørte. Glemmer aldri i gamle dager hvor vi var like imponert helt til vi fant et stakk med subber som stod bak gardinene på Oslo Hi-fi Center, men her var det ingen gardiner 😮🤭:ROFLMAO:
    Flott reportasje, @Grumpy! Du får med deg det aller meste 🤣 Men var bassen fra elektrostatene egentlig så imponerende? Bortsett fra at det var bass. Der jeg satt, på andre rekke litt til høyre for sweetspot, var det tilløp til rumlebass. Andre som hørte det samme?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk Bulter …hehe. Joda, det ble for mye på ett av musikkstykkene. Det kan skyldes flere årsaker. Enten at W1.23 ikke er optimale for rommet, eller at rommet skaper utfordringer, osv. osv. Men, jeg kjenner ikke W1.23 nok til å uttale meg bastant om akkurat det årsaksforholdet. Det er ihvertfall åpenbart at Poporiene har brutt noen grenser som du aldri hørte på elektrostater tidligere. Det er også ett brand til som har løst en fullfrekvent leveranse. De hørte vi begge på Gøteborg Hifi-Show. -Husker du de med den grelle blåfargen?
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.778
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Godt å se bilder Grumpy. Skulle gjerne vært med. Tror det var langt mer spennende enn seminaret jeg var på. Er spesielt spent på hvordan de svenske høyttalerne spilte
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se bilder Grumpy. Skulle gjerne vært med. Tror det var langt mer spennende enn seminaret jeg var på. Er spesielt spent på hvordan de svenske høyttalerne spilte
    Det som var givende under arrangementet hos Mala var at vi fikk reelle muligheter for å høre forskjeller gjennom den løypa som det var lagt opp til. Det er helt klart forskjeller, men også på pris. Jeg kan si deg at Marten Parker Duo traff noe helt spesielt hos meg. De kunne nok ha vært et reelt alternativ for Monitorene til Montana på godset ditt i Sverige. Ellers låt jo Marten Mingus Orchestra i det store rommet som himmelen og tilbake. Når det er sagt, så vil opplevelsen avhenge sterkt av hvor du sitter i det store rommeet hos Mala. -Det er nå min erfaring.

    Marten_parker_duo.jpg

    Aller mest var det Børresen X3 som gledet meg mest. Her ble jeg ordentlig satt ut. Dessuten var det ikke vanskelig å høre et uforløst potensiale i de nye PS Audio FR-30 om man bare parret de med et bedre avkoblet rom.


    PS! Husk at jeg er ikke noen fasit. Jeg ønsker gjerne at andre som var der også kommer med sine opplevelser.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.539
    Antall liker
    6.778
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Har egentlig vondt for å se noen konkurrenter til Montana Monitorene i Sverige Grumpy, men må jo vise litt spesiell interesse for svensk utstyr. Ny mc nål gleder jeg meg derimot til å prøve der, selv om den er dansk
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.044
    Antall liker
    39.310
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Takk for titten Grumpy :) flott reportasje av mye flott utstyr.
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.606
    Antall liker
    11.271
    Takk for fin reportasje Grumpy! Jeg la også merke til Duo sist jeg var på besøk. Jeg husker ikke i farten hvilken elektronikk de var koblet opp på men det låt meget godt. God fylde og samtidig fin gjennomsiktighet.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.351
    Antall liker
    13.498
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Ja denne tråden hadde jeg gått glipp av!
    Ser ut som en bra kveld - får bli flinkere å sjekke OVK underforumet så jeg ikke går glipp av neste event.
    Kan vi(@nlykke?) inte bara laga en tråd i OVK-forumet där allt av arrangemang blir lagt ut som OVK-medlemmar abonnerer på? På så vis får alla i OVK upp en varsling når noen eller noe är lagt ut i den tråden och folket får med sig kommande tillställningar?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.737
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kan vi(@nlykke?) inte bara laga en tråd i OVK-forumet där allt av arrangemang blir lagt ut som OVK-medlemmar abonnerer på? På så vis får alla i OVK upp en varsling når noen eller noe är lagt ut i den tråden och folket får med sig kommande tillställningar?
    Jeg forslår at Klubbkomiteen ser på helheten på neste komitémøte. Så kan man enes om den tidsriktige og mest rasjonelle løsningen som alle kan forholde seg til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn