Trimme en Kineser (FX Audio tube 03)

Pær

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
152
Antall liker
135
Sted
Fyllingsdalen (Bergen)
Et prosjekt jeg har sett på en stund er oppgradering av FX Audio tube 03. Et søk på YouTube gir en god del treff med gode resultater etter oppgradering. Den er DIY vennlig hvor rør og opamp enkelt kan oppgraderes. Tar du fram loddebolten er neste steg kondisene og elektrolyttene og deretter motstander i signalveien.
Nå har jeg hatt min på benken og tenkte å dele mine erfaringer. Den skal stå forran en Crown XLS1502, så får jeg se om dette blir en «killer combo»


Legge ved noen bilder av vidunderet og opamps som skal testes.
IMG_0178.jpeg
IMG_0179.jpeg
IMG_0180.jpeg
 

duc916

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.09.2005
Innlegg
2.357
Antall liker
2.568
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
3
Interessant. Er nysgjerrige på hvordan 5532 står seg mot alle de andre.
5532 er en (veldig) gammel opamp, og den sitter i ganske mye utstyr.
Det er en del som mener at den fortsatt hevder seg godt.
Har noen tilsvarende tanker om å teste, men da ifm 3255 klasse D moduler. I disse modulene sitter det gjerne en opamp i inngangene, og det kunne vært interessant å bytte de for å se om en kunne høre noen større forskjell.
Muligens noen som allerede har testet noe slikt (?)
 

Pær

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
152
Antall liker
135
Sted
Fyllingsdalen (Bergen)
Interessant. Er nysgjerrige på hvordan 5532 står seg mot alle de andre.
5532 er en (veldig) gammel opamp, og den sitter i ganske mye utstyr.
Det er en del som mener at den fortsatt hevder seg godt.
Har noen tilsvarende tanker om å teste, men da ifm 3255 klasse D moduler. I disse modulene sitter det gjerne en opamp i inngangene, og det kunne vært interessant å bytte de for å se om en kunne høre noen større forskjell.
Muligens noen som allerede har testet noe slikt (?)
Ja her er mange muligheter og det er det som gjør preampen til et spennende nybegynnerprosjekt.
Rett ut av esken er den ok. Satt den mellom en meget bra DIY ProtoDAC og en Decware se84 med gode 2w pr kanal. Med tonekontroll bidrar den med å tune litt i bånn og på toppen, men lydbildet og fokus datt litt sammen. Med premium komponenter i kilden bli det spennende å se hor langt det går ann å strekke denne… Har virkelig tro på at denne kan passe bra sammen med en klasse D forsterker.
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.160
Antall liker
20.634
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Interessant. Er nysgjerrige på hvordan 5532 står seg mot alle de andre.
5532 er en (veldig) gammel opamp, og den sitter i ganske mye utstyr.
Det er en del som mener at den fortsatt hevder seg godt.
Har noen tilsvarende tanker om å teste, men da ifm 3255 klasse D moduler. I disse modulene sitter det gjerne en opamp i inngangene, og det kunne vært interessant å bytte de for å se om en kunne høre noen større forskjell.
Muligens noen som allerede har testet noe slikt (?)
På DIYAudio har noen rullet opamp´s på Pearl-3 riaa´en fra Wayne (Pass). Blinntest uten å kjenne,
hvilke opamp´s som blev byttet.
Subjektiv vinner....... hold nå fast..... MC1458 ;)

https://www.diyaudio.com/community/...amp-rolling-in-the-pearl-3-phonostage.410071/
 

Pær

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2008
Innlegg
152
Antall liker
135
Sted
Fyllingsdalen (Bergen)
Går sakte men sikkert framover. Fått bytta ut noen kondiser og lytter, og et par motstandere på utgangen. Trangt om plassen så begge sider av brettet må utnyttes😎
IMG_0235.jpeg
IMG_0236.jpeg
 
Topp Bunn