TEST: Jasmine Turtle – en ærlig sak

0T0A0491.jpg


Jasmine er en kinesisk produsent som har vært på markedet i ganske mange år allerede. Jeg har ikke vært mye borti de selv, men har blant annet merket meg at RIAA-trinnene deres har fått mange lovord.

Her er det altså en pickup som skal vurderes. Jasmine markedsfører tre forskjellige serier PU’er, hvor «B&W Porcelain Body» er den mest eksklusive, med fire pickuper; Turtle, Bird, Tiger, og Dragon. Turtle er den billigste av dem, jeg betalte 12 500,- for min skilpadde.

Innpakking er selvfølgelig bare innpakking, men godfølelsen startet allerede der, med en solid boks i tre, som inneholdt en kraftig acryl-klump, som beskyttet pickupen.

Det som først legges merke til, er selvfølgelig kroppen. Denne er i hvit porselen, med blått trykk – litt av en «markering»! Nål med nålefane er produsert i Japan, resten er in house Jasmine....

Les hele testen av Jasmine Turtle i Audiophile.no

0T0A9645.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.016
Link til alle artikler
418
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

  • 1
Omfattande utskiftingar i stereoanlegget kasta meg ut i ei reise kor det tok tid å koma attende til eit akseptabelt resultat. Slikt lærer ein av. ORSAKINGAR I KØ I førre dagboka orsaka eg meg...
Fortsett
Audiophile.no
Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

  • 0
Sonos har i dag lansert et produkt vi har sett komme i fem år. Det gjør ikke produktet mindre spektakulært, og ganske overraskende. Sonos Ace er hodetelefoner som på noen områder går helt nye...
Fortsett
Audiophile.no
HD 620S – Sennheiser går nye veier i 600-serien

HD 620S – Sennheiser går nye veier i 600-serien

  • 0
Sennheiser har annonsert en ny spennende modell i den klassiske 600-serien. Men her er det mye som ikke samsvarer med signalementene til det vi er vant med i denne serien som mange av oss har...
Fortsett
Audiophile.no
Sonos med redesignet app

Sonos med redesignet app

  • 4
Sonos har annonsert at de kommer med en nyfrisert app om en drøy uke. Med den oppdateringen har Sonos ambisjoner om å tilby en app som er mer brukervennlig, og har bedre tilpasninger til den...
Fortsett
Audiophile.no
Beosystem 9000c – ny gjenskapt klassiker fra Bang & Olufsen

Beosystem 9000c – ny gjenskapt klassiker fra Bang & Olufsen

  • 0
' I dag har Bang &B Olufsen lette på sløret for en ny klassiker. Beosystem 9000c er en oppfølger til Beogram 4000c, som kom høsten 2020. Bang & Olufsen vi få muligheten til å feire 100-års...
Fortsett
Audiophile.no
Tre historiske kassettspelarar – Stig Arne si dagbok Mars 2024

Tre historiske kassettspelarar – Stig Arne si dagbok Mars 2024

  • 0
Eg har prøvd ut tre gamle kassettspelarar. Har da rabla, eller er dette heilt i tråd med tidsanden? Om ikkje anna kan du sjekka ølspalten. KASETTMEDIET Eg må nesten be om orsaking på førehand...
Fortsett
Topp Bunn