Politikk, religion og samfunn President Donald J. Trump - Quo vadis? (Del 2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    7.133
    Sikkert anbefalt før men verdt å lytte til podcasten "The Rest is Politics", som man finner overalt hvor man henter den slags.

    I tillegg til informert drodling om britisk og internasjonal politikk med Campbell og Stewart, så har de nå hver fredag frem til valget en spesialsending med BBCs mangeårige politiske korrespondent Katty Kay og Trumps kortvarige pressetalsperson Anthony Scaramucci.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    10.634
    Sted
    London
    Sikkert anbefalt før men verdt å lytte til podcasten "The Rest is Politics", som man finner overalt hvor man henter den slags.

    I tillegg til informert drodling om britisk og internasjonal politikk med Campbell og Stewart, så har de nå hver fredag frem til valget en spesialsending med BBCs mangeårige politiske korrespondent Katty Kay og Trumps kortvarige pressetalsperson Anthony Scaramucci.
    Utrolig å høre på Scaramucci beskrive hvordan politikk og donasjoner henger sammen i US politikk
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.711
    Antall liker
    15.859
    Torget vurderinger
    2
    Sikkert anbefalt før men verdt å lytte til podcasten "The Rest is Politics", som man finner overalt hvor man henter den slags.

    I tillegg til informert drodling om britisk og internasjonal politikk med Campbell og Stewart, så har de nå hver fredag frem til valget en spesialsending med BBCs mangeårige politiske korrespondent Katty Kay og Trumps kortvarige pressetalsperson Anthony Scaramucci.
    Kay og Scaramucci kom til at de må legge en av sine podcasts til Norge, i andre episode, pga landets fortreffelighet. (En overraskelse sikkert for mange nordmenn). Tema var penger og politikk.
    Campbell/Stewarts The rest is politics er formidabelt bra, de har tilgang hvor de vil og til hvem de vil.
    Tipser også om deres serie Leading, der de snakker med toppledere innen politikk, og der de alle stiller opp til dyptpløyende (på årntli) diskusjoner.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    10.634
    Sted
    London
    Kay og Scaramucci kom til at de må legge en av sine podcasts til Norge, i andre episode, pga landets fortreffelighet. (En overraskelse sikkert for mange nordmenn). Tema var penger og politikk.
    Campbell/Stewarts The rest is politics er formidabelt bra, de har tilgang hvor de vil og til hvem de vil.
    Tipser også om deres serie Leading, der de snakker med toppledere innen politikk, og der de alle stiller opp til dyptpløyende (på årntli) diskusjoner.
    Det de nevnte om Norge, var vel det at det ikke er politisk reklame overalt. Er liknende her i Storbritannia, hvor det er veldig regulert med politisk reklame. USA er mer «liberal» med dette 😀
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.711
    Antall liker
    15.859
    Torget vurderinger
    2
    Det de nevnte om Norfe, var vel det at det ikke er politisk reklame overalt. Er liknende her i Storbritannia, hvor det er veldig regulert med politisk reklame. USA er mer «liberal» med dette 😀
    Tema var penger og politikk, som jeg skrev. Ja, det koster milliarder av dollar å stille til presidentvalg. Bidens egne krigskasse var vel på 1,9 milliarder (norske) USD. Men i tillegg har du alle Super PACs (Public Action Committees) som kan samle inn midler og støtte en kandidat/sak, så lenge de ikke koordinerer direkte med kandidaten/sakens ledere. En funksjon av Citizens United kjennelsen til høyesterett, som ga organisasjoner ytringsfrihet.

    Citizens United v. Federal Election Commission, 558 U.S. 310 (2010), is a landmark decision of the Supreme Court of the United States regarding campaign finance laws and free speech under the First Amendment to the U.S. Constitution. The court held 5–4 that the freedom of speech clause of the First Amendment prohibits the government from restricting independent expenditures for political campaigns by corporations, nonprofit organizations, labor unions, and other associations.

     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.114
    Antall liker
    20.459
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    USA er mer «liberal» med dette 😀
    🤣 🤣
    Da mener du Liberal = Ingen regler??
    Man irriteres over reklameflaten på Viasat´s programmer, men det er ingenting sammenliknet med
    "Over there". Der er det "free grasp" på alle hylder, så lenge du har penger nokk.
    Spesiellt sakførere og medisinal industrien er ett kapittel for seg.
    Å sitte og se flere minutter med: "Feiler du det, har vi den og den tabletten. Feiler du noe annet, har
    vi den tabletten..... og om du ingenting feiler, har vi en tablett som passer akkurat på deg også" 🤣🤣
    Du har ikke sett reklamehelvete på TV, før du har vært en tur i USA.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.347
    Antall liker
    9.248
    Nepa klarer ikke å holde kjeft, hadde vært artig hvis dommeren ikke orket mer og satt han på cella så jeg satser på at han ikke klarer å holde kjeft nå heller.


    Dommaren i hysjpenge-saka mot Donald Trump. Juan Merchan, seier han vurderer å sette den tidlegare presidenten i fengsel for brot på forbodet mot å snakke om vitne, jurymedlemmar og andre med tilknyting til saka, melder Reuters.

    I førre veke blei Trump pålagt ei bot på 9000 dollar for brot på forbodet, men det har ikkje ført til at han har slutta å ytre seg.

    Måndag fekk Trump ei ny bot på 1000 dollar som ei siste åtvaring, ifølge Merchan.

    – Eg ønsker ikkje å sette deg i fengsel, og prøver alt eg kan å unngå det. Men om det blir naudsynt, vil eg gjere det, sa han før retten blei sett.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.621
    Antall liker
    103.185
    Torget vurderinger
    23

    Nå begynner jeg å bli alvorlig irritert!

    Hold opp med disse latterlige små bøtene og hiv tosken i buret - nå! Alle andre hadde for lengst fått røske litt i sprinklene.

    warning.png
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.621
    Antall liker
    103.185
    Torget vurderinger
    23

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.244
    Antall liker
    7.911
    Sted
    Oslo
    Han klagde på at han ikke hadde tid til å være i rettssalen nettopp.... men golf og stikke frem trynet på F1 grid'en i går, det var tydeligvis innafor... 🤬 🤬 🤬

    Han var ikke akkurat kjent for å være the hardest working man in the White House
    Sleepy Joe er jo en Duracell kanin på jobben i forhold
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.165
    Antall liker
    2.677
    Senest i dag truet dommeren nok en gang med å fengsle Trump hvis han fortsetter med å bryte munnkurven han har fått.
    Skal dommeren ha noen form for kredibilitet, så må han iverksette. Loven skal være lik for alle, som Nancy Pelosi flere ganger har uttalt i forbindelse med Trump.

    Men kanskje det er akkurat det Trump ønsker, en kort fengsling som skal styrke presidentkampanjen hans?
    «Se her, den korrupte Biden-administrasjonen som prøver å få meg fengslet for å hindre meg til å stille til valg, osv»
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.634
    Antall liker
    35.600
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Ikke godt å si. Jeg tror han er oppriktig livredd for å havne i fengsel, med god grunn. Han har aldri i sitt liv opplevd å måtte stå til ansvar for sine handlinger, løgner og forbrytelser. En fengselsdør som lukkes bak ham vil låte veldig som akkurat det.

    I mellomtiden prøver han å prate seg ut av abortsaken, med konstant manglende hell. Jeg aner ikke hva denne ordsalaten liksom skulle bety:
    1715028793132.png


     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.621
    Antall liker
    103.185
    Torget vurderinger
    23
    Dette er bra dumt. Problemstillingen må da ha vært kjent såpass lenge at en kunne funnet ut av det i tide til retssaken nå.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.768
    Antall liker
    9.411
    Sted
    Trondheim
    Judge Cannon har jo lett med lys og lykte etter ting hun kan bruke for å utsette saken. Ideen er jo at Trump skal gjenvelges til president slik at sakene ikke blir videreført. Jeg regner med at saker mot en sittende president automatisk utsettes evt. slettes?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.563
    Antall liker
    8.142
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Judge Cannon har jo lett med lys og lykte etter ting hun kan bruke for å utsette saken. Ideen er jo at Trump skal gjenvelges til president slik at sakene ikke blir videreført. Jeg regner med at saker mot en sittende president automatisk utsettes evt. slettes?

    Tror den bare vil settes på vent til "tjenestetiden" er over. I normale omstendigheter i alle fall; et Trump-diktatur vil trolig medføre henleggelse.

    Ellers trodde jeg lenge at Cannon gjorde sitt ytterste for å bli tatt av saken via en klage fra Jack Smith til apellretten, men den klagen har jo av en eller annen grunn ikke manifestert seg til tross for en rekke høyst merkelige avgjørelser med tydelig slagside. Nå virker det som om hun har gått tom for rare ting å finne på og har utsatt saken i håp om en valgseier for Trump.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn