NYHETER - platespillere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Deng1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    115
    Antall liker
    161
    Sted
    VestBredden
    Uenig i remote-tanken, i alle fall som primær. Grammofoner skal betjenes på grammofonen. Dog: Kladeisen til TechDAS er ikke en vinner, og oval innramming av hastighetsviser og elliptisk innramming av modellnavn hjelper ikke på.
    Vi er i 2024 - og det heter BÅDE OG !!

    OleBrum-Forumet
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.520
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Oslo
    Skal du først gå for totally trigged out hitech
    (Sorry om den har vært vist før)
    Til den nette pris for 3 år siden på 450.000- US$ pluss moms i basis versjon
    Inkluderer ant neppe armboard arm eller kabler
    821techdas.promo_.jpg
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.102
    Antall liker
    3.145
    Torget vurderinger
    2
    Uenig i remote-tanken, i alle fall som primær. Grammofoner skal betjenes på grammofonen. Dog: Kladeisen til TechDAS er ikke en vinner, og oval innramming av hastighetsviser og elliptisk innramming av modellnavn hjelper ikke på.
    I mylderet av overdesignede oligarkmagneter* synes jeg TechDAS står seg bra, men den ellipsen er ikke god.
    Fjernstyring har mening for automatiske, som regel tangentiale spillere med sensor og det hele. ( men de hadde kanskje aldri fjernkontroll?) Når sitter du i sofaen og skifter fra 33 til 45 ?


    (*) jeg har skrevet om det før, skulle gjerne visst hvor mange av de produsentene som faktisk tjener penger.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    De av oss som har spilt vinyl en stund trenger strengt talt ikke noe digitalt display som viser hastigheten - hvis en ikke ser forskjell på 33 og 45 omdreininger bør en kanskje vurdere streaming?
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.074
    Antall liker
    22.303
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dersom man har en spiller med on the fly (som det jo heter) manuelt justerbar hastighet er det veldig kjekt med noe som viser om man treffer. Kan ikke forså at en tallanvisning skal være verre enn et strobebelyst raster.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.104
    Antall liker
    8.433
    Torget vurderinger
    1
    Og hvis du ikke hører forskjell... så ville jeg sterkt vurdert frimerker...

    Nåja. Jeg spilte en hel side av en Soft Machine plate (instrumental musikk) på 45 og syntes de spillte noe inn i helvete virtuost med et enormt driv. Hadde ikke lagt merke til det ved tidligere avspillinger...
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.308
    Antall liker
    6.575
    Sted
    Under stjernene
    Nåja. Jeg spilte en hel side av en Soft Machine plate (instrumental musikk) på 45 og syntes de spillte noe inn i helvete virtuost med et enormt driv. Hadde ikke lagt merke til det ved tidligere avspillinger...
    Har du en mulighet å opplyse om hvilket album?🎶
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.520
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Oslo
    Nåja. Jeg spilte en hel side av en Soft Machine plate (instrumental musikk) på 45 og syntes de spillte noe inn i helvete virtuost med et enormt driv. Hadde ikke lagt merke til det ved tidligere avspillinger...
    Er det det som heter å gå fra soft track til fast track?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.638
    Antall liker
    8.230
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har gjort det samme selv, ved i alle fall et par anledninger. Med "riktig" musikk og passe fravær av fokus går det riktig så greit å spille en låt eller to før man trigger på at alt ikke er helt som det skal.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    Det kan kanskje sies at det å sitte i sofaen med en remote som gjør det enkelt å skifte mellom 33 og 45 og se på et digitalt display at hastigheten er riktig på spilleren er vesentlig sunnere enn de stoffene Soft Machine sikkert tok da de spilte inn musikken. Men allikevel. Nåvel, OT til gangs, beklager!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.104
    Antall liker
    8.433
    Torget vurderinger
    1
    Har gjort det samme selv, ved i alle fall et par anledninger. Med "riktig" musikk og passe fravær av fokus går det riktig så greit å spille en låt eller to før man trigger på at alt ikke er helt som det skal.

    Litt alkohol hjelper også.....
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.520
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Oslo
    Har gjort det samme selv, ved i alle fall et par anledninger. Med "riktig" musikk og passe fravær av fokus går det riktig så greit å spille en låt eller to før man trigger på at alt ikke er helt som det skal.
    Eller om man vil svitsje fra en litt mørk baktung mannlig vokalist til en litt mere up tempo kvinnelig?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.638
    Antall liker
    8.230
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er klart. Har man bare plass til to-tre plater så kan man nok dekke opptil flere behov ved å bruke fartsvelgeren kontruktivt. Potensielt er det masser av både plass og penger å spare.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.520
    Antall liker
    8.197
    Sted
    Oslo
    Det er klart. Har man bare plass til to-tre plater så kan man nok dekke opptil flere behov ved å bruke fartsvelgeren kontruktivt. Potensielt er det masser av både plass og penger å spare.
    Synd de færreste ikke spiller 78 lenger, det er jo vinylens svar på helium og Donald stemme
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    15.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ny toppmodell fra Korf. Keramisk(!) armrør.

    Det ble en god seanse på alle mulige måter. Nå er jeg ikke lenger i tvil. Korf-armen er en formidler av rang og vil bli å finne på mange platespillere med tiden. Spørsmålet er om Korf finner den rette produksjonslinja som kan forskyne markedet med nok armer. De 10 som er på vei til Analog Lab får nok nye eiere ganske bråkvikt.

    Herlig var det også å få med seg den nye superpickupen Kagami i nettopp Korf-armen. Denne har også noen utradisjonelle elementer i konstruksjonen. Disse to isammen freser godlyd som en hissig Fællllali med god dynamisk respons som låter levende og autentisk.

    Hos meg trumfer ALLTID funksjon og alle andre byggekvaliteter og konstruksjonsprinsipper fremfor selve formdesignet alene, men Korf'en var faktisk smukkere i virkeligheten enn på bilder. Rene, enkle, slanke linjer hvor Korf har vært heldig å treffe med sine KISS-prinsipper. Og ja, det er deilig å vite at her er ting laget med gode intensjoner i lydens tjeneste. HURRA- dette var nytelsesfullt, spesielt i samspill med vinen som ble servert. ☀🥂



    TechDAS_Korf_Kagami_2024-05-24.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.901
    Antall liker
    15.221
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Det ble en god seanse på alle mulige måter. Nå er jeg ikke lenger i tvil. Korf-armen er en formidler av rang og vil bli å finne på mange platespillere med tiden. Spørsmålet er om Korf finner den rette produksjonslinja som kan forskyne markedet med nok armer. De 10 som er på vei til Analog Lab får nok nye eiere ganske bråkvikt.

    Herlig var det også å få med seg den nye superpickupen Kagami i nettopp Korf-armen. Denne har også noen utradisjonelle elementer i konstruksjonen. Disse to isammen freser godlyd som en hissig Fællllali med god dynamisk respons som låter levende og autentisk.

    Hos meg trumfer ALLTID funksjon og alle andre byggekvaliteter og konstruksjonsprinsipper fremfor selve formdesignet alene, men Korf'en var faktisk smukkere i virkeligheten enn på bilder. Rene, enkle, slanke linjer hvor Korf har vært heldig å treffe med sine KISS-prinsipper. Og ja, det er deilig å vite at her er ting laget med gode intensjoner i lydens tjeneste. HURRA- dette var nytelsesfullt, spesielt i samspill med vinen som ble servert. ☀🥂



    Fikk dere info om prisen? Ser at den kan kjøpes direkte fra Kort for €3200 pluss mva og frakt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.638
    Antall liker
    8.230
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    €3200 er formodentlig inkl. østerriksk MVA (20%), så prisen til Norge burde bli nesten den samme.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.638
    Antall liker
    8.230
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Førtienogenhalv er jo ikke så halvgærnt. Ved direkte kjøp vil den vel komme på ca. 37K.

    Uansett mer enn jeg kan tenke meg å bruke, men heldigvis er jeg godt fornøyd med den jeg har.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn