Noen eple eksperter her?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.973
Antall liker
1.304
Sted
Nadadouro, Portugal
Ikke så mye med hifi å gjøre selvom jeg har all musikken på en sen 2012 Imac Fusion Drive, og denne vil ikke starte opp. Jeg bruker å streame musikk via Squeezebox, men på Imac'en er jo så klart masse dokumenter, bilder osv.
Jeg er ganske sikker på Apple klarte å drepe Imac'en med en oppdatering, vekket den opp fra dvale og den lastet ned en oppdatering og pang, restart hele tiden. Ser ut til jeg har det berømte EFI driver problem, den kan ikke laste disse driverne. https://discussions.apple.com/thread/252473098
Jeg har prøvd nesten alt, Recovery fungerer ikke, safe mode ikke heller, kan starte den men "progress bar" fryser ved 50% og ved safe mode fryser den ved ca 90%. Har ikke prøvd target mode endda, har en litt handikappet MBP fra 2010 med ny 250GB SSD som jeg kan prøve med, har ikke Firewire dog, bare usb. Har en Time Machine der skulle ha en backup, men der er ikke plass til alt på MBP'ens SSD. Har prøvd å legge OS, High Sierra på en 64 GB flash, det var litt vrient, Terminal på MBP ville ikke akseptere kommando og sa "operation cancelled" så jeg bare dro OS over på usb pinnen, den vises på Imac som Install High Sierra men den vil ikke starte opp med den heller.
Denne Imac er limt sammen og jeg kommer garantert til å ødelegge skjermen om jeg vil åpne den så, ja, vet ikke, synes det er veldig trist at Apple ikke bil prøve å reparere....
 
Sist redigert:
Topp Bunn