Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.338
    Antall liker
    9.572
    Torget vurderinger
    2
    Og dette er mannen som ønsker å spille en meklerrolle , vis meg dine venner og jeg skal fortelle deg hvem du er..
    Lurer på hva egentlig Støre tenker om denne mannen, vi vet jo hva andre land mener om ham, men Hamas er nok strålende fornøyd..
    IMG_4746.jpeg
     
    Sist redigert:

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.743
    Antall liker
    503
    En mekler må tåle alle slags meninger i sitt virke. Ikke noe for deg, Balle.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.338
    Antall liker
    9.572
    Torget vurderinger
    2
    Pøh, en mekler må ha en viss tillit hos begge parter . Det vil også bli Bart Eide sitt problem .Vi skal være glad for at ingen med reell makt bryr seg om den selvhevdende fjotten. han får kose seg på nachspielet til Rødt og andre femtekolonnister .
    IMG_2948.jpeg
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.766
    Sted
    Bergen
    Nåja, "Ingen" i denne forbindelse er vel i sin helhet de som støtter israeljødene uansett hva, og som vi ser så kan det rekyleres ganske så kraftig på mange ulike måter
    Krigståken gjelder også israeljødenes slakting av uskyldige (og alt det andre de holder på med), og de det kommer til å bli flere og flere som blir mer og mer krakilske i sine ytringer. Og slett ikke til støtte av israel

    Men som vanlig, israeljødene har alltid rett og det er alltid alle de andre i hele verden som er antisemittistiske.. alltid

    Sjekk israeljødenes uttalelse om Tyrkia, slik prater de offisielle i Israel
    I så måte er den lille plakaten til Mona Osman kun en parantes ift israeljødenes retorikk
    Så israeljødene kan gjøre akkurat det som står på plakaten

    Forresten...
    https://www.washingtonpost.com/world/2024/05/04/west-bank-raid-israel-nur-shams/

    For de som glemmer, og kanskje gremmes
    https://www.washingtonpost.com/world/2024/04/07/israel-hamas-gaza-war-timeline-anniversary/
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    324
    Antall liker
    36
    Israel forbyr Al Jazeera i Israel

    Israels regjering stemmer enstemmig for å forby Al Jazeera i Israel, melder Haaretz og Jerusalem Post.


    Begrunnelsen Israel bruker, skal være at nyhetsorganisasjonen som er finansiert av myndighetene i Qatar, sprer desinformasjon og antisemittisk propaganda.

    Al Jazeera har ifølge NTB spilt en viktig rolle i pressedekningen av krigen på Gazastripen. Flere av kanalens journalister er drept og såret i israelske angrep.

    Norges utenriksminister Espen Barth Eide (Ap) reagerer kraftig på forbudwet.

    – Å forby et nyhetsmedium som Al Jazeera er et direkte angrep på pressefriheten, sier Eide til TV 2.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.766
    Sted
    Bergen
    Greit at Israel viser hva de faktisk er, i god ånd fra 7. okt 23
    Så kan tvilerne få mulighet til å tenke seg om
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.880
    Antall liker
    5.541
    Sted
    Holmestrand
    Jeg merker etter hvert at jeg har mistet håpet om anstendig og human opptreden fra Israel.
    Det bekymrer meg.
    Egentlig burde det bekymre Isrel enda mere, for det er ikke bare meg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.977
    Antall liker
    19.834
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg merker etter hvert at jeg har mistet håpet om anstendig og human opptreden fra Israel.
    Det bekymrer meg.
    Egentlig burde det bekymre Isrel enda mere, for det er ikke bare meg.
    Hadde du et håp om at Israel skulle opptre anstendig? Det hadde ikke jeg, siden landet gjennom 80 år har vist det stikk motsatte.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.766
    Sted
    Bergen
    Hva de er har de vel egentlig vist hver dag siden 7. oktober. Ikke at det var stor tvil før det heller.
    Nei, egentlig, men tvilen til gode.. Man har vel bare blitt vant til deres oppførsel som i den siste tiden, før 7 økt, ikke var så synlig eller profilert eller dekket i media.
    Men etter 7. okt kan ingen benekte eller unnskylde
    For ikke å snakke om, i det minste, at regningen kommer til oss over skatteseddelen. Ikke at det i det hele tatt kan sammenlignes med den lidelse og urett som Palestinerne utsettes for. Men likefullt en ekstra regning som ingen av oss har bedt om eller ønsker. I mange, mange år fremover
    Tusen takk til israeljødene
    MIFF
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.766
    Sted
    Bergen
    Har USA begynt å få kalde føtter?
    https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#149107
    "Kilder til Axios: USA har satt våpenleveranse til Israel på vent
    Biden-administrasjonen satte i forrige uke en leveranse med ammunisjon til Israel på vent, opplyser ikke navngitte israelske tjenestemenn til nettstedet Axios.

    Det er første gang siden Hamas-angrepet på Israel 7. oktober at USA har stanset en våpenleveranse til det israelske militæret, skriver det amerikanske nettstedet søndag.

    USA har levert store mengder ammunisjon og annet krigsmateriell til Israels krigføring på Gazastripen."

    DNs Strandhagen og jeg er helt enig
    https://www.dn.no/kommentar/preside...protestene-kan-koste-ham-gjenvalg/2-1-1636989
    Da Biden så sterkt unisont støttet israel etter 7. oktober var jeg ganske så sikker at dette ble gjort på automatikk uten å ha tenkt nøye gjennom alle utilsiktede konsekvenser hjemme og globalt.

    Den ultimate rekyl og benjis Biden hevn; trump til makten fordi Biden glemte de unge studentene og behandler de med tilsynelatende "jernhånd" når de opponerer mot USAs israel politikk. Det har jo som kjent var gjort tidligere med da uante konsekvenser i USA.
    Intet er som hevn mot overmakten = unge studenter i hopetall som ikke vil stemme på Biden = trump (som sjølsagt er mye verre mht. israelstøtte en Biden, men hevnen er likefullt god og nytes best ferskt..)

    Og egentlig er det jo helt logisk; hvorfor skal dagens unge ase seg opp over at jøder på et geografisk punkt på jorden slåss og slåss åresvis mot sine naboer fordi noe deres bestefedre og snart oldefedre opplevde for 80 år siden?
    Så tiden jobber effektivt i så måte mot israel og deres kamp mot, i isralittenes øyne, verdens antisemittistiske 99,89% befolkning
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.880
    Antall liker
    5.541
    Sted
    Holmestrand
    Hadde du et håp om at Israel skulle opptre anstendig? Det hadde ikke jeg, siden landet gjennom 80 år har vist det stikk motsatte.
    Kall det gjerne naivt, men man håper jo ting skal bli bedre, selv om det ikke virker særlig sannsynlig.

    Nå virker det SVÆRT USANNSYNLIG at det skal kunne bli bedre i overskuelig framtid.
    Det gjør meg svært trist.

    Fredelig sameksistens er ikke muig hvis bomber og overmakt skal være virkemidlene.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.743
    Antall liker
    503
    Planen er å presse palestinerne inn i Egypt. Det vil ikke Egypt ha noe av, så dette blir stygt!
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.766
    Sted
    Bergen
    Det finnes ingen grenser for israeljødenes godhet og omtanke for sine naboer.
    Sjølsagt skal alle andre ut av Gaza, det er offisiell israeljødisk politikk.
    Alle andre er for antisemmitister å regne
    MIFF
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.880
    Antall liker
    5.541
    Sted
    Holmestrand

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.347
    Antall liker
    1.766
    Sted
    Bergen
    ^helt rett, men jeg tror at israel gjør det meget lett å radikalisere unge født i Gaza. Lett tilgjengelig for Hamas
    og sånn går nu dagan, uka, år…
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn