Hyller for DVD

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.136
Antall liker
2.120
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Har i flere år hatt blant annet en haug med filmer på eksternt lager, og i morgen blir det lesset utenfor døren min. Så kommer spørsmålet -- hvordan jeg best kan oppbevare dem? Prøver finne noen grunne hyller som egner seg for DVD, men det har vist seg vanskeligere enn jeg hadde trodd. Finner nok av CD-hyller, men de passer jo ikke DVD. I hodet mitt tenkte jeg meg noe billig og enkelt, á la Billy-hylle eller lignende. Jeg må ha plass til ca fem hundre DVDer og TV-spill. Hva bruker dere? Finnes det noe lett tilgjengelig? 10-20cm dybde, men ikke dypere.

Tips tas i mot med takker, bukker, wienerbrød og sukker. Er litt i beit.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.698
Antall liker
2.299
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Svaret er Montana. Products – explore the endless possibilities | Montana Furniture. Siden du bor i Asker kan du kjøpe her Ask Interiør (askinterior.no).
Jeg har selv mange hundre CD og DVD i Montanahyller.
Screenshot.jpg

Denne reolen har plass til 528 DVDer, det vil si 22 i hvert rom. Prisen for denne er 22K pluss sokkel. Den leveres i alle farger du har behov for pluss noen til. Enklere får du det ikke for grunnmodulene her med seks rom er ferdig skrudd sammen, du trenger bare å stable de fire modulene.
 

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.136
Antall liker
2.120
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Takk for gode innspill!

@aam01 Denne gangen var det noe billig og enkelt jeg var ute etter, kjellerstuen skal innredes med filmer og spill. Men takker for tips, skal holde øynene åpne -- var ikke klar over at Ask hadde smarte løsninger (fra utsiden ser det mest ut som sånn interiørblad-mote..).

@Valentino Dine søkeskills på IKEA er åpenbart bedre enn mine. Prøvde søke etter "dybde 20cm" i fritekst og sånn, var ikke klar over at de hadde litt mer fancy filtrering.

@alphamale CD-samlingen er lagt i spesiallommer som inneholder både cover og skive. Men da må man bla, og kan ikke skue på ryggene. Med filmer og spill blir dette alfa omega.

Bestilte en slik en som @Powercon anbefalte, den passer *perfekt* dit jeg tenkte plassere den, så er temmelig spent! VidaXL er jo sånn generisk kina whitelabel-greier, men kan godt hende det er helt innafor. Er ikke tunge sakene jeg skal oppbevare.

For de som måtte være interessert, her er en smakebit på hva som venter et hjem..

IMG_1744.jpeg


Hvis noen andre snuser på å kjøpe den samme, så kan jeg si fra hvordan det går. Regner med jeg får det i løpet av uken, så montert neste helg.
 
Sist redigert:

mvno_subscriber

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.03.2020
Innlegg
1.136
Antall liker
2.120
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
IMG_1864.jpeg


VidaXL har gratis frakt, men den er også litt langsom.. men hyllen er fin den. Var ikke tydelig på nettet hvorvidt hyllene var justerbare, men det kan jeg bekrefte at de er!

Montering var relativt grei skuring, litt knot men fullt mulig for én person. Bruksanvisningen var også innafor. Har inntrykk av at verden har kommet langt der, nå er det ofte IKEA som har kronglete instrukser..

Som antatt er det sponplater med billig trykk, men til en kjellerstue er det overhodet ikke noe problem. Anbefales!
 

tigerw97

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
248
Antall liker
351
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
5
Jeg kjøpte brukte bokhyller i furu på en gjenbruksbutikk (Billigere enn å kjøpe materialer). Demonterte og splittet vegg/hyller så jeg fikk riktig dybde, malte de sort matt og skrudde de fast i vegg. Monterte de litt over gulvet så det er lett å komme til når jeg skal støvsuge.
20200613_174344.jpg
 
Topp Bunn