Hard rock, power metal - 80 og 90 tall!

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Fra tid til annen tar jeg en nostalgi trip og hører på metal fra 80 og 90 tallet, eller musikk som er tro mot den stilen. Tenkte det må være flere enn meg som hører på annet enn det som presenteres i den andre hardrock tråden.
Jeg snakker om god gammeldags heavyrock/metal. Ikke puddelrock ala Warrant eller nolduser som Dimmu Borgir.
Jeg starter med noen linker, så ser dere hva slags musikk jeg mener. Så kan jo andre slenge seg på. Gjerne litt ukjente band som du mener har kvaliteter som gikk under radaren :)

Herlig øs fra Lynch Mob. Ok, denne grenser til puddelrock ;)

 
Sist redigert:

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Tittellåta har et voldsomt driv fra første tromme markering og til vokalen starter, litt slappere etter det men denne låta spilte jeg mye. Resten av plata er litt kjedelig.

 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Dessverre aktuell...

 
Sist redigert:

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.068
Antall liker
4.966
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Speed metal fra det glade åttitall er noe helt spesielt :)


Tittellåta var det som fikk meg til å oppdage bandet Riot, men hele "Thundersteel"-albumet er verdt en gjennomlytt også i dag :)


Albumet "Refuge Denied" fra Sanctuary har litt varierende kvalitet, men låta "Die for My Sins" rocker noe så sinnsvakt den dag i dag! Vokalisten er helt rå :)
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Riot, ja de husker jeg! Tøft band. Spilte platene deres på mitt fantastiske Fisher rack 😄
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.753
Antall liker
103.797
Torget vurderinger
23
Våknet til Rock City hver dag i militæret!

Fis her rack... 🤭 🤭
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.574
Antall liker
3.770
Torget vurderinger
96
Litt kommers, men dette synes jeg er så rålekkert gjennomført. Bra riff. Og jeg digget alltid Jeff Scott Soto. Fine basslinjer og funky gitar på "Time after Time".

 
Sist redigert:

Vebbis

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2008
Innlegg
570
Antall liker
382
Torget vurderinger
1
Siden du også åpner for band som er "tro mot stilen" slår jeg et slag for det gamle bandet mitt som jeg absolutt mener er det selv om det kom 20 år etter 😊.

8 minutter med god, gammeldags metal, ispedd noen nyere elementer og (kanskje).

 
Topp Bunn