Alice Coltrane sin Ptah The El Daoud

GriMan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
97
Antall liker
64
Torget vurderinger
4
Jeg vil ha tak denne platen på vinyl. ser at den er tilgjenngelig fra to selskap. Det ene er Verve By Request Series. Det andre er Audio Clarity. Noen som har en mening om hvem av disse jeg bør velge?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.308
Antall liker
3.114
Torget vurderinger
4
Verve er jo eier av Impulse! så ville valgt den, den andre er jo russisk piratkopi.


Albums will be newly remastered from original analog sources, when available, and pressed on audiophile-quality, 180-gram vinyl at Third Man Pressing in Detroit. Black vinyl pre-orders available now from Verve. Each month, a limited Third Man Edition yellow color variant of each LP will also be available exclusively via Third Man Records Detroit and Nashville storefronts and uDiscoverMusic. Each of the Third Man Editions will come in a limited edition, two-color, screen-printed jacket on archival French cover stock, custom printed and assembled in Detroit. The series launches on November 11 with a nod to Third Man’s birthplace with two of Detroit’s finest: Alice Coltrane’s Ptah, the El Daoud (1970) and Roy Brooks’ long out-of-print Beat (1964).
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.943
Antall liker
759
Jeg kjøpte Impulse! -utgaven i forrige uke. Det som jeg innbiller meg er litt spesielt her er som Minutten refererer at plata er presset av Third Man, som er plateselskapet/presseriet til Jack White fra The White Stripes (dvs. kanskje ikke noe typisk jazz-fyr hvis jeg kan si det slik).

Lydmessig synes jeg plata er sånn midt på treet. De 2 blåserne (hele tiden i hver sin kanal!) fungerer bra og er nok de som trekker opp helhetsinntrykket her. Trommene fungerer også bra. Men pianoet til Alice låter ikke helt topp hjemme hos meg i alle fall. Jeg synes pianoet mangler litt "fylde" og blir til tider litt "skarpt", men det kan også være en personlig preferanse hos meg (jeg foretrekker kanskje piano som er litt mere dempet). Coveret er vel heller ikke noe å løfte fram her, men kommer i alle fall med grei info. om innspillingen vedlagt.
 

GriMan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
97
Antall liker
64
Torget vurderinger
4
Takk for svar. Det blir så klart Verve By Request Series jeg går for. Føler meg trygg på at jeg blir fornøyd med den. Jeg liker musikken så godt at her er det snakk om å få den beste utgaven mulig. Om ikke alt låter helt topp, er det likevel greit, så lenge det ikke er snakk om en dårlig utgave utgitt av en av disse priatselskapene, som audio clarity tydeligvis er.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.308
Antall liker
3.114
Torget vurderinger
4
Takk for svar. Det blir så klart Verve By Request Series jeg går for. Føler meg trygg på at jeg blir fornøyd med den. Jeg liker musikken så godt at her er det snakk om å få den beste utgaven mulig. Om ikke alt låter helt topp, er det likevel greit, så lenge det ikke er snakk om en dårlig utgave utgitt av en av disse priatselskapene, som audio clarity tydeligvis er.
Trenger ikke være teknisk dårlig selv om det er pirat, men det er Verve som eier rettighetene da denne kom ut i 1970. Gikk tapt mange Impulse! mastertaper i en brann for endel år siden, så ikke sikkert at Verve har originalen lenger ( remastered from original analog sources, when available) det hender man finner bra kopier av masteren i andre deler av verden.
 
Topp Bunn